Розділ 3. СВІТЛОВІ ЯВИЩА. Фізика: 3-тя чверть, 7 клас

Тема

Світлові явища

Конкурсна робота

Урок 1 Оптичні явища в природі. Джерела та приймачі світла. Прямолінійне поширення світла

Розділ 1. Постановка завдань для учня на урок (навчальні цілі):

Навчальна мета: розглянути на уроці відомі учням фізичні явища, пов'язані з поширенням світлових променів в земній атмосфері, пояснити з фізичної точки зору процеси утворення тих чи інших оптичних ефектів; ввести поняття джерел і приймачів світла, класифікацію джерел світла, світлового променя, розглянути процеси утворення тіні і півтіні, як наслідок прямолінійного поширення світлових променів, пояснити причини утворення сонячних і місячних затемнень.
Розвиваюча мета: продовжити ознайомлення учнів з навколишнім світом, навчити давати пояснення що відбувається явищам у природі з фізичної точки зору, продовжити формування вмінь аналізувати навчальну інформацію, і робити відповідні висновки
Виховна мета: продовжити формування атеїстичного світогляду шляхом показу сили наукових знань перед забобонами, породженими нерозумінням фізичних причин протікання того чи іншого оптичного явища.

Розділ 2. Aктуалізація:

У затемненому кабінеті на столі горить свічка. Звучить "Місячна соната" Бетховена в сучасній обробці, супроводжується показом слайдів презентації, на якому зображені фотографії місячних доріжок .. Учитель читає уривок з вірша Б. Л. Пастернака "Зимова ніч".

2-1. Допоміжний файл до розділу Aктуалізація:

Urok1.notebook

2-2. Допоміжний файл до розділу Aктуалізація: Urok1.doc

Розділ 4. Пояснення нового матеріалу:

Слайд 2 містить різноманітні ресурси, які дозволять пояснити, що таке веселка, марево, полярні сяйва тощо. Пересуваючи сині та червону стрілки в напрямку стрілок, вчитель послідовно пропонує учням визначення даних оптичних явищ.

Вірші, які розташовані в поурочному плані, супроводжуються демонстрацією презентацій, які активізуються натисканням лівої кнопки миші на малюнках: 1 – веселка, 2 – марево, 3 – гало, 4 - полярні сяйва

4-1. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Дистанційний урок для учнів, які були відсутні на уроці – Istochnik_sveta.swf

4-2. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Слайд 3 – пояснюється питання джерела світла, учні повинні перенести назви джерел світла на прямокутники, невірні відповіді – невидимі. Флеш-анімація дозволить пояснити поняття точкового та протяжного джерел світла

4-3. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Слайд 4 – небезпечні фактори використання джерел світла

4-4. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Слайд 5 – приймачі світла – відео фрагменти – робота фотоелементів.

Слайд 6  - прямолінійне поширення світла

Розділ 5. Закріплення нового матеріалу:

Слайди 7-8 учні малюють рисунки утворення тіні та напівтіні. Відкриття шторки дозволить здійснити перевірку

5-1. Допоміжний файл до розділу Закріплення нового матеріалу:

Opttychni_yavysha_v_pryrodi.doc

Розділ 6. Формування навичок практичного використання:

 

Розділ 7. Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо):

 

Розділ 8. Контроль засвоєння матеріалу:*

Слайд 9 тести

9. Методичні рекомендації щодо використання матеріалів конкурсної роботи:

 

10. Пояснення щодо використання програмного забезпечення, яке використано в роботі:

Основний файл створений за допомогою програми Smart Notebook, дистанційний урок – Power point та конвертовано у флеш, тести створені за допомогою Ispring Quiz Maker

11. Список джерел, які використані:

 

12. Ваші прізвище, ім'я та по-батькові

Антикуз Олена Володимирівна

13. Ваша посада

Заступник директора з НВР, учитель фізики

14. Установа, в якій Ви працюєте або навчаєтесь (повна назва)

Курахівська гімназія «Престиж»

Повернутися на головну сторінку