Утворення московської держави за часів правління Івана ІІІ. Розвиток культури Північно-Східної Русі. Тема 6. СЛОВ’ЯНИ ТА ЇХНІ СУСІДИ. Всесвітня історія: 3-тя чверть, 7 клас

B. Найменування навчальної теми:

Слов’яни та їхні сусіди.

C. Назва конкурсної роботи:

№ 27 Утворення московської держави за часів правління Івана ІІІ. Розвиток культури Північно-Східної Русі

Розділ 1. Постановка завдань для учня на урок (навчальні цілі).

1. Визначити передумови та етапи створення централізованої Московської держави,  особливості політичного і соціального устрою держави,  види землеволодіння ; дати характеристику розвитку культури та повсякденному життю у XIV-XV ст..

2. удосконалювати навички роботи з картою, робити висновки, висловлювати та аргументувати свою точку зору до завоювань як форми державної політики, сприяти правовому вихованню учнів, формувати загальнокультурну компетентність учнів.

Розділ 2. Aктуалізація:

Установіть відповідність між іменем історичного діяча та стислою характеристикою його діяльності.

(Можливо виконати  усно або  письмово)

2-1. Допоміжний файл до розділу Aктуалізація:

Aktual_opornyh_znan_uchni.docx

Розділ 3. Перевірка домашнього завдання:

Фронтальне опитування.   

3-1. Допоміжний файл до розділу Перевірка домашнього завдання:

Front_opytuvannya.docx

3-2. Допоміжний файл до розділу Перевірка домашнього завдання:

Pokazhit_terytoriyi.docx

Розділ 4. Пояснення нового матеріалу:

Комбінований урок

4-1. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Moskva.ppsx

4-2. Допоміжний файл до розділу Пояснення нового матеріалу:

Motyvaciya_navch_diyalnosti.docx

Розділ 5. Закріплення нового матеріалу:

Кросворд

5-1. Допоміжний файл до розділу Закріплення нового матеріалу:

Zakripl_novogo_materialu.docx 

Розділ 6. Формування навичок практичного використання:

Робота з поняттями: гра «Плутанина» 

Виберіть із переліку  передумови та наслідки створення Московської держави.

6-1. Допоміжний файл до розділу Формування навичок практичного використання:

Formuv_navychok_prakt_vykorystannya.docx

Розділ 7. Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо):

Документи, гра «шість капелюшків»

7-1. Допоміжний файл до розділу Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо):

Dodat_materialy.docx

Розділ 8. Контроль засвоєння матеріалу:

Тести, картки

8-1. Допоміжний файл до розділу Контроль засвоєння матеріалу:

Kontrol_zasvoennya_materialu.docx 

9. Методичні рекомендації щодо використання матеріалів конкурсної роботи:

Методична довідка уроку

Схему методичного уроку доцільно використовувати у 7-9 класах. Завдяки їй учні поступово набувають різних вмінь і навичок: робота з підручником, картою,  створення різних за значенням ілюстрованих схем, розгадування кросворда, відповіді на тести, індивідуальні повідомлення.

На уроці доречні різні прийоми  роботи з підручником:   аналітико-синтитична обробка тексту (учні виділяють логічні частини, різні типи інформації, опрацьовують нові терміни). Робота з  ілюструванням схем  систематизує матеріал і робить її більш цікавою для учнів. Робота з документами буде сприяти більш плідному засвоєнню історичних знань, активізує у учнів процеси  критичного мислення. Індивідуальні повідомлення розкриють творчий потенціал учнів, дадуть змогу  бажаючим  зробити свою власну презентацію.

В кінці уроку пропоную гру «Шість капелюшків», яка  дасть оцінку не тільки набутим знанням учнів, а і вчителю.    (документ   Методична довідка)

10. Пояснення щодо використання програмного забезпечення, яке використано в роботі:

11. Список джерел, які використані:

Література:

1. Борисов Н.С. Іван III. - М.: Молода гвардія, 2000. - (Серія "ЖЗЛ").

2. Вернадський Г.В. Росія в середні століття. - М.: Аграф, 2001.

3. Володіхін Д. Творець Третього Риму. - Агентство Політичних Новин, 18.03.2006.

4. Гумільов Л.М. Від Русі до Росії. - М.: АСТ: АСТ МОСКВА, 2006. - (Серія «Історична бібліотека»).

5. Карамзін Н.М. Перекази століть. - М.: Видавництво «Правда», 1989.

6. Сахаров А.Н, Буганов В.І. "Історія Росії з найдавніших часів до кінця 17 століття". - М.: Просвещение, 1995

7. Скринніков Р. Г. Іван III. - М.: АСТ: АСТ МОСКВА, 2006. - (Серія «Історична бібліотека»).

12. Ваші прізвище, ім'я та по-батькові

Баган Ірина Володимирівна

13. Ваша посада

Вчитель  історії

14. Установа, в якій Ви працюєте або навчаєтесь (повна назва)

Рибинська  зош І-ІІІ ступенів Волноваського району Донецької області

Повернутися на головну сторінку