Конкурсна робота. Історія України: 3-тя чверть, 7 клас

Для якісного користування електронними освітніми ресурсами і навчальними тестами рекомендуємо встановити наступне безкоштовне програмне забезпечення. Завантажити тут...
Тема 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІV—ХV ст.)

До уваги! Допоміжні файли конкурсної роботи розміщуються в правому стовпчику таблиці в клітинках, які позначені кольором, та відкриваються для перегляду в новому вікні. Кількість допоміжних файлів, яка необхідна та достатня для висвітлення роботи, визначається автором.

Тема

Галицько-Волинська держава

Конкурсна робота

Узагальнення знань з теми: «Галицько-Волинська держава»

Розділ 1. Постановка завдань для учня.

Мета:

ü  повторення  засвоєних знань, приведення одиничних знань у систему, перевірка та оцінювання знань учнів;

u  розвиток вміння працювати в команді, уміння само- і взаємооцінки, саморефлексії;

u  виховувати толерантне ставлення один до одного та почуття поваги до минулого нашого народу.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань учнів.

І. Організаційний початок уроку.

   Добрий день, учні 7 класу! Сьогодні урок історії України проведу я, Бойко Рита Миколаївна.

                      Притча «УРОК МЕТЕЛИКА»
     Одого разу в коконі з'явилася маленька щілина. Людина, яка випадково проходила повз, досить довгий час стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагаться вилетіти метелик. Пройшло багато часу, метелик начебто покинув свої зусилля, а щілина залишалася усе такою ж маленькою.    
Тоді людина вирішила допомогти метелику, і взявши ножа розрізала кокон. Метелик у той же час вийшов з нього, але його тільце було слабке та немічне, а крила були прозорими й ледь рухалися.
   Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться й зміцніють, і він полетить. Але цього не сталося!
  Решту життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг літати.
       А все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не розуміла того, що зусилля, які необхідно докласти, щоб вийти через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові, щоб рідина з тіла перейшла в крила, й щоб він зміг літати. Житія змушувало метелика із зусиллями залишати оболонку, щоб надалі він міг рости й розвиватися.
     Іноді саме зусилля необхідне нам у житті. Якби нам дозволено було б жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. Ми ніколи не змогли б літати.

  Тому я вам бажаю на цьому уроці бути уважними і досягнути цілей, які ви зараз поставите перед собою, самостійно, щоб після цього уроку, ви мали певні знання, вміння та навички, які обов’язково знадобляться вам у подальшому житті, і «злетіти» як зміцнілий  метелик

Розділ 2. Aктуалізація:

Підготовка учнів: повідомлення теми, визначення завдань, очікуваних результатів.

     Тема уроку: «Узагальнення з теми «Галицько-Волинська держава».

     Протягом п’яти уроків ми вивчали тему «Галицько-Волинська держава. Під час уроку я перевірю ваші знання за такими видами діяльності: індивідуальна та групова у письмовій та усній формі.

(Додаток презентація «Узагальнення з теми «Галицько-Волинська держава»)

Вправа «Замок цілей».

     Я пропоную вам, перелік завдань до уроку, але деякі завдання  є зайвими,  тому ви  оберіть ті завдання, які можна реалізувати на сьогоднішньому уроці.

2-1. Допоміжний файл:

Presentaciya.ppsx

Розділ 3. Перевірка домашнього завдання:

Саморефлексія

    На цьому уроці ми узагальнимо та систематизуємо всі здобуті вами знання. Ви готувались до уроку, значить можете себе оцінити на скільки балів ви готові. Я пропоную вам узяти ваші стікери на партах та в кружечку поставити  бали які ви очікуєте отримати за  свої знання.

Розділ 4. Пояснення нового матеріалу:

Повторення й узагальнення понять і засвоєння  знань.

      Перед вами на партах є перелік питань з якими, я пропоную вам ознайомитись за одну хвилину. Відповіді на ці питання ви зможете почути під час перегляду відеосюжету з документального фільму.

     Перегляд відеосюжету з документального фільму «Галицько-Волинська держава» серія  №1.

·         Тепер, будь-ласка, дайте відповіді на тестові запитання.

·           Пропоную обмінятись своїми тестами та  зробити взаємоперевірку за допомогою ключа на слайдах. Нагадую, що за кожну правильну відповідь ви отримуєте 0,5 балів, тому за тест ви отримуєте  максимум 6 балів.

·          Візьміть тепер у руки ваш стікер, перегорніть його на зворотній бік та поставте там отриманий бал за тестування

Розділ 5. Закріплення нового матеріалу:

Приведення одиничних знань у систему.

       У кожного з вас є кольоровий стікер на якому ви відмічали свої бали. Я, прошу вас, об’єднатись у дві групи : «Синіх стікерів» та  «Зелененьких стікерів».

   Діти, я пропоную вам, залишитись у цих групах, що б почати командну гру «Лицарі». 

    Гра «Лицарі» (Додаток «Ігрове поле Лицярі»)

   Уявіть, що ви опинилися в середніх віках, так як ми з вами вивчаємо саме історію України середньовічної доби. Перед вами два лицаря – лицар у синіх обладунках є представником однієї команди, лицар у білих обладунках - другої.  Цим лицарям необхідно дійти до Замку цілей, пройшовши  шлях з перепонами, а перепона – це запитання складені на основі  вивченого матеріалу. Ви відповідаєте на питання, якщо - вірно, то лицар ваш рухається далі. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал (максимум 6 балів).

    Будьте активними приймаючи участь у грі, тому, що наприкінці гри ви поспілкувавшись оціните роботу кожного члена вашої команди. При цьому будьте об’єктивними – пам’ятайте про урок метелика.

·         Запишіть свої бали до стікерів.

5-1. Допоміжний файл:

Igrove_pole_lycari.pps

Розділ 6. Формування навичок практичного використання:

Підбиття підсумків.

          Рефлексія «Світлофор»

·         Візьміть свої стікери та підрахуйте свої бали.

·         Порівняйте з очікуваними балами з іншого боку стікера.

·         Просигналізуйте мені зеленим кольором, ті учні у яких отримані бали перевищили чи виявились такими ж як очікувані.

·         Тепер просигналізуйте мені ті учні у кого очікувані бали виявились вищими за отримані.

Я дуже, рада, що більшість учнів опинилась в прогресивній динаміці.

Здайте свої стікери.

Розділ 8. Контроль засвоєння матеріалу:

Інформація про домашнє завдання.

   Учням, які піднімали сигнальну картку зеленого кольору – творче завдання на вибір (плакат, реферат, кросворд, ребус)

   Учням , які піднімали червону сигнальну картку – повторити пройдений матеріал відповідаючи на питання після теми в підручнику.

9. Методичні рекомендації:

 

10. Пояснення щодо програмного забезпечення:

 

11. Список джерел, які використані:

1. Смолій. В.А., Степанков В.С. Історії України : Підручник для 7 кл. – К.:  Генеза,  2007 р.

2. Садкіна В.І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 88 с. – (Серія «Золота педагогічна колекція»)

3. Марченко О.С.  Історія України.  7 клас: Матеріали до уроків.. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2007, - 144с.- (Бібліотека творчого вчителя).

4. Усі уроки до курсу «Історія України». 7 клас. / Упоряд. Н.І. Харківська. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. - 272 с.

5. www.proshkolu.ru

12. Автор

Бойко Рита Миколаївна

13. Посада

Вчитель історії та правознавства

14. Освітня установа

Іллінська ЗОШ І-ІІІ ступенів


Повернутися до розділу Публікація

Повернутися на головну сторінку