Конкурсна робота. Українська мова: 3-тя чверть, 7 клас

Для якісного користування електронними освітніми ресурсами і навчальними тестами рекомендуємо встановити наступне безкоштовне програмне забезпечення. Завантажити тут...
Тема 3. ДІЄПРИСЛІВНИК ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

До уваги! Допоміжні файли конкурсної роботи розміщуються в правому стовпчику таблиці в клітинках, які позначені кольором, та відкриваються для перегляду в новому вікні. Кількість допоміжних файлів, яка необхідна та достатня для висвітлення роботи, визначається автором.

Тема

Дієприслівник

Конкурсна робота

Урок 33. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Розділ 1. Постановка завдань для учня.

Забезпечення емоційної готовності до уроку.

·      Медитація (учні заплющують очі та повторюють за вчителем: «Я розумна, творча особистість… Я вчуся, бо хочу знати… Я все вмію, я все знаю, я все зможу…»)

Планування і цілевизначення:

·      Навчитися визначати морфологічні ознаки дієприслівника.

·      Навчитися розрізняти дієприслівники серед інших форм дієслова.

·      Навчитися відрізняти дієприслівник від дієприкметника.

·      Уміти визначати синтаксичну роль у реченні.

·      Уміти знаходити дієприслівники у тексті.

·      Навчитися правильно вживати дієприслівники у мовленні.

·      Збагачувати свій словниковий запас.

Технологія «Мікрофон». «Незакінчене речення» (узгодження цілей уроку з учнями).

Доповнити цілі уроку, продовжуючи висловлення:

ü На уроці хочу почути, дізнатися про…

u Мені цікаво було б з’ясувати…

u Хочу навчитися правильно визначати…

u Хочу поглибити знання з …

u Сподіваюся відкрити для себе щось нове про…

u Маю наміри поліпшити знання, досягнути успіхів у…

Розділ 2. Aктуалізація:

Орфографічна хвилина  «Відшукай ключик» (Див. допоміжний файл «orfografichna hv»)

Записати дієслова у дві колонки: у І  - ті, в яких у особових закінченнях пишеться е або є, а в ІІ – и або ї. Якщо записано правильно, то з кожної другої літери слів утворюється друга частина вислову П. Теренція

 «…, виходить не те саме»

Епіграф уроку:

Якщо двоє роблять те саме,

Виходить не те саме …

Публій Теренцій

Повторення вивченого про форми дієслова:

·      Вправа «Чарівне дерево – Дієслово» (Див. допоміжний файл «charivne derevo- dieslovo»)

2-1. Допоміжний файл:

orfografichna_hv.ppsx

2-2. Допоміжний файл:

charivne_derevo_dieslovo.ppsx

2-3. Допоміжний файл:

scenar_uroku.doc

Розділ 3. Перевірка домашнього завдання:

Робота із схемою-малюнком «Знайомтесь, я – хлопчик Дієприслівник» (Див. допоміжний файл «schema-malunok»)

3-1. Допоміжний файл:

schema_malunok.ppsx

Розділ 4. Пояснення нового матеріалу:

Вправа «Фарбований Лис» (Див. допоміжний файл «farbovan lis»)

Ø Переглянути фрагмент мультфільму за казкою І. Я. Франка «Фарбований Лис» та дати відповіді на запитання:

·      На основі якої казки він створений?

·      Хто автор?

Лінгвоаналіз тексту (див. слайд 2 допоміжного файлу «farbovan lis»)

O Виразно прочитати уривок із казки І. Франка «Фарбований Лис», переказати, дати заголовок, визначити стиль мовлення.

O Виписати із тексту окремо дієприслівники та дієприкметники.

4-1. Допоміжний файл:

farbovan_ls.mpg 

4-2. Допоміжний файл: farbovan_ls.ppsx

Розділ 5. Закріплення нового матеріалу:

Виконання практичних вправ (на розсуд учителя)

Вправа «Імпровізоване творче конструювання » (усно)(див. допоміжний файл «improvszacia»)

Переглянувши анімаційний малюнок, назвати основну і додаткову дію .

5-1. Допоміжний файл:

improvszacia.ppsx 

Розділ 6. Формування навичок практичного використання:

Мовна гра «Цікаві прислів’я» (Див. допоміжний файл «cikavi prislivya»)

Кросворд «Приховані дієприслівники» (Див. допоміжний файл «krosvord»)

6-1. Допоміжний файл:

cikav_prislivya.ppsx

6-2. Допоміжний файл:

krosvord.ppsx

Розділ 7. Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо):

Тестування «Дієприслівник» (див. допоміжний файл «Diepr»(ТЕСТ))

7-1. Допоміжний файл:

Diepr.mtf

7-2. Допоміжний файл:

02_P Moria.mp3

7-3. Допоміжний файл:

3_25_Utro_v_lesu _Trimmed.mp3

Розділ 8. Контроль засвоєння матеріалу:

 

9. Методичні рекомендації:

metodichni_rekomendacii.docx

10. Пояснення щодо програмного забезпечення:

programne_zabespechenna.docx

11. Список джерел, які використані:

vikoristani_dgerela.docx

12. Автор

Шевченко Олена Віталіївна

13. Посада

заступник директора з навчально-виховної роботи (викладаю українську мову, літературу та світову літературу)

14. Освітня установа

Нижньодуванська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Сватівської районної ради Луганської області

Шановні викладачі!

Просимо надати Ваші відповіді на питання анкети для оцінки якості даної конкурсної роботи та її елементів (відкрити анкету) .

Повернутися до розділу Публікація

Повернутися на головну сторінку