Конкурсна робота. Біологія: 3-тя чверть, 7 клас

Для якісного користування електронними освітніми ресурсами і навчальними тестами рекомендуємо встановити наступне безкоштовне програмне забезпечення. Завантажити тут...
Розділ II - Різноманітність рослин. Тема 2. Вищі спорові рослини

До уваги! Допоміжні файли конкурсної роботи розміщуються в правому стовпчику таблиці в клітинках, які позначені кольором, та відкриваються для перегляду в новому вікні. Кількість допоміжних файлів, яка необхідна та достатня для висвітлення роботи, визначається автором.

Тема

ВИЩІ СПОРОВІ РОСЛИНИ

Конкурсна робота

№ 10 (2 семестр) Папоротеподібні

Розділ 1. Постановка завдань для учня.

* Освітня: вивчити особливості відділу Папоротеподібних рослин;
* сформувати навички роботи з картками та фотографіями;
* організувати учбове дослідження - визначення живих рослин за окремими характерними зовнішніми ознаками;
* ознайомити з умовами і особливостями вирощування папоротей в приміщенні;
* Що розвиває: розвинути розумові операції: пам'ять через роботу з поняттями, мислення через проблемні питання, увагу через використання цікавого цікавого матеріалу;
* розвинути якість особи : спостережливість, самостійність.
* Виховна: трудове виховання через роботу в зошитах; удосконалювати навички роботи з живими об'єктами.

Розділ 2. Aктуалізація:

1.Перед вами на столах декілька фото рослин.
2.Визначте, до яких відділів царства рослин вони відносяться. Чому ви так вважаєте?
3. За якими ознаками ми визначаємо, до якого Відділу відноситься рослина?
4. Що нам необхідно знати?
5.Ми можемо визначити органи у рослин. Подивіться на ваші рослини і перерахуйте, які ви бачите органи. Згадаємо способи розмноження рослин, назвіть, які ви знаєте.

2-1. Допоміжний файл:

Биология_ppsx

2-2. Допоміжний файл:

Catharsis-Song luny.mp3

2-3. Допоміжний файл:

 Document.docx

Розділ 3. Перевірка домашнього завдання:


Розділ 4. Пояснення нового матеріалу:

Папоротеподібні є однією з найбільш древніх груп вищих рослин, широко поширених, починаючи з кам'яновугільного періоду. Вважають, що вони виникли дещо пізніше ринофітів і плауноподібних - приблизно одночасно з хвощеподібними* - і, на відміну від них, продовжують процвітати і нині. Звичайно, зараз вони грають меншу роль, чим в минулі геологічні періоди, і проте, набагато перевершують по числу видів усі інші групи сучасних спорових судинних рослин. Налічується більше 10 000 сучасного вигляду папоротей, широко поширених по усій земній кулі. Близько двох третин з них ростуть в тропіках, а третина, що залишилася, населяє помірні зони.
Найбільша різноманітність папоротей доводиться на вологі ліси Південно-східної Азії (4500 видів), другий центр видової різноманітності - Тропічна Америка (2250 видів). З усіх регіонів нашої країни найбільш багатий папоротями Далекий Схід (98 видів), причому переважна їх частина (60 видів) зосереджена на території Приморського краю.

Розділ 5. Закріплення нового матеріалу:

V. Лабораторна робота: дослідження (10хвилин).
Тема: Будова особини безстатевого покоління щитовника чоловічого
Мета: Ознайомиться з особливостями будови і життєвого циклу щитовника чоловічого
Обладнання: Гербарні екземпляри безстатевого покоління щитовника чоловічого, мікропрепарат спорангіїв, препаровочні голки, пінцети, лупи, мікроскопи, таблиці, фотографії різних видів папоротей.
Хід роботи.
1. Розглянути і порівняти будову різних видів папоротей.
2. Замалювати зовнішню будову і позначити назви основних частин.
3. Розглянути будову листа.
4. Знайти чоловічі і жіночі екземпляри.
5. Розглянути і замалювати спорангії і спори.
6. Підвести підсумок роботі, виділивши основні функції різних частин папороті.
7. Замалюйте особину безстатевого покоління щитовника чоловічого, позначите на малюнку деталі його будови
8. Запишіть в зошиті висновки, сформовані на основі проведених досліджень.

Розділ 6. Формування навичок практичного використання:

VI. Закріплення. (5 хвилин)
(Учні дають варіанти відповідей на питання, і в кінці учитель аналізує і дає свій варіант правильної відповіді)
1. Порівняєте життєвий цикл папоротеподібних і мохоподібних?
2.Що таке кам'яне вугілля, як і коли він утворився
Тепер ми можемо дати відповіді на питання:
1. Чим характеризуються представники відділу Папоротеподібні?
2. Яка роль папоротеподібних в природі і житті людини?
3. Чи можливо в домашніх умовах вирощувати папоротеподібні?

Розділ 7. Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо):

Карточка № 1

Розділ 8. Контроль засвоєння матеріалу:

VII. Робота з картками ( 2 хвилини)
Картка № 1
Позначте і підпишіть малюнок

.

12. Автор

Гора Сніжана Юріївна

13. Посада

Вчитель біології

14. Освітня установа

Молочанська № 2 спеціалізована школа І-ІІІ ступенів

Повернутися до розділу Публікація

Повернутися на головну сторінку