Тема. Охорона природи
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Вiдкритий урок з природознавства 6 клас.
Тема Охорона природи .
Мета: дати знання про сучаснi методи охорони природи; познайомити
з природоохоронними територiями своєї мiсцевостi, розвивати
вміння аналiзувати, узагальнювати; розвивати здiбностi до
самоосвiти; виховувати почуття особистої вiдповiдальностi за стан навколишнього середовища, дбайливе ставлення до природи, почуття прекрасного.
Обладнання : карта «Природоохороннi території України , таблицi
«Червона книга України» ,карта «Природоохороннi територii регіону».
Тип уроку засвоєння нових знань.
Хiд уроку.
1. Організаційний момент.
2. Мотивацiя навчальної та пізнавальної дiяльностi учнів.
- Бiосфера-велетенська екологічна система, яка включає всi види живих
органiзмiв. Кожний біологічний вид унікальний i неповторний. Людина теж є частиною цієї системи. На протязi всієї iсторii людство не тільки вивчало природу i відкривало новi землi. Люди використовували природнi скарби. Згiдно з тим , як людей ставало все більше, а розвиток науки i технikи давав ім новi можливостi, все помітніше вiдчувалися змiни в природi, викликанi
діяльністю людини. Зростаючий вплив людини на природу приводить до її збіднення: зникають або стають рiдкiсними багато видiв органiзмiв . Останнiм часом виникло багато проблем, якi потребують негайного вирiшення.
- З’ясуємо головну проблему сучасності. (Проблемне питання).
1-й учень:
Наш вік двадцять перший , сповнений тривог
Шалених ритмів, стресу ,відкриття .
Вiд космосу до самого земного
На карту ставить долi i життя.
У вiдчай впала молода тополя,
Вмирав повiльно скручений листок,
Болять забрудненi легенi поля :
Бiль вiддає у кожен колосок
Мов примули на діючих вулканах,
Понад землею зводяться АЕС.
Iде на людство хвилею цунамi,
Збунтованого атома прогрес.
2-учень:
Зникають i тварини , i рослини…
Так, дуже сумно, що природа гине.
Але ж не всi ! Уми їх все одно ,
Хоч інколи , побачимо в кiно…
Авжеж , в кiно…Чи в мультиках хіба…
Нi , це не просто сором ,
Це – ганьба!
Тварини потребують охорони !
Навiщо ж тодi книга є Червона ?!
Створила ж заповідники людина,
Щоб жодна не загинула тварина ?!
Ну, а рослини ? Це немов кохання !
Не вже колись залишиться остання ?
Рослини- це краса Землi барвиста ,
Без них навiть мистецтво втратить змiсту!
Планета є для кожног оселя,
Нема рослин , тварин , Земля-пустеля ,
Бо з космосом ми будем наодинцi…
А хто наносить шкоду , тi-злочинцi !
Та нi я не злочинець , не байдужа…
Менi природу жаль ,i навiть дуже !
3.Актуалiзацiя опорних знань та вмінь учнів.