Тема. Створення та діяльність ОУН.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Створення та діяльність ОУН.

Мета: познайомити учнів з процесом створення ОУН, розкрити  зміст діяльності організації, з׳ясувати тактику та стратегію боротьби, розвивати вміння працювати з історичними джерелами, аналізувати історичний матеріал, сприяти розвитку критичного осмислення історичних подій, виховувати в дусі толерантності.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, схеми « Створення ОУН» та «Розкол ОУН»

Основні поняття та терміни: інтегральний націоналізм, націоналізм, ОУН.

Очікувані результати

Учні зможуть:

-          характеризувати процес створення ОУН;

-          пояснювати мету діяльності ОУН, наводити приклади форм діяльності організації;

-          висловлювати власну думку щодо діяльності ОУН

 

„Чи можемо пориватися на такі великі діла? Чи ми, як колектив, і кожен з нас, як одиниця, – маємо в собі цю міру і цей формат, щоб відповісти прийнятому зобов'язанню? Цього свідоцтва ми не можемо виставляти самі собі: його виставить нашій Організації щойно пізніше твердий іспит самого життя. Завжди це є мужі, що творять історію. Хочу вірити, що завдання, які в нашій програмі ми собі накреслили, зуміємо, як мужі, виконати. Тільки в тому випадку вільно буде сказати, що дата створення нашої Організації зарахується будучими істориками, як одна з переломових, творчих і позитивних дат на тисячолітньому шляху життя Української Нації”.

Із виступу Є. Коновальця  

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація попередніх знань, умінь та навичок.
  1. У чому полягали особливості розвитку промисловості на західноукраїнських землях у складі Польщі?
  2. Охарактеризуйте рівень життя на західноукраїнських землях.

      3.   Якій із політичних сил могли належати ці слова: «Батьківщина в неволі. Волю її треба здобути. Цього зможе лише тільки доконати українська збройна сила. І збройну сили України ви мусите підготовляти! Ви мусите ненавидіти неволю та змагати до свободи й навчити цього других! Ви мусите витворити в собі таку віру й створити таку силу, яка б у відповідний момент   започаткувала б нову епоху, щасливішу, ніж літ тому десять взад».

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Ці слова взяті з листопадового номера часопису «Сурма» 1928р, свого часу стали програмою дій УВО. Ця організація стала предтечею Організації Українських націоналістів. Саме про історію створення та довоєнну діяльність цієї організації піде мова на уроці. 

 

Роль ОУН в історії України діаметрально протилежно оцінюється   суспільством.   Слово націоналіст досі сприймається насторожено. І хоча сьогодні ми маємо фаховий висновок робочої групи істориків при урядовій комісії з вивчення діяльності ОУН і УПА, суперечки не вщухають. Одні вважають членів ОУН українськими патріотами, які боролися за незалежність України, інші називають їх бандитами, що боролися з власним народом. З’ясування ж історичної правди є сьогодні вкрай необхідним, і не тільки для істориків.  На сьогоднішньому уроці пропоную дослідити цю проблему та визначитись в питанні  хто ж такі націоналісти: патріоти чи бандити?  Який зміст ми повинні вкладати в поняття «український націоналізм»? 

 

    

  1. Формування нових знань, умінь та навичок.

План.

  1. Створення ОУН. Ідеологічні основи.
  2. Діяльність ОУН в 30 – х рр..

 

Робота з термінами:

( кожен учень отримує картку з даними визначеннями)

Порівнюємо:

націоналізм = патріотизм, самостійність в  широкому значенні  (за І.Лисяк – Рудницьким)

націоналізм – психологія, ідеологія й політика національної винятковості, зверхності однієї нації над іншими.( Словник термінів і понять у підручнику Ладиченко Т. Всесвітня історія. 10 кл.)