ТЕМА: Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Княжа Русь-Україна»

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

ТЕМА:                               Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Княжа Русь-Україна»

 

МЕТА:                               підвести підсумки державотворчого процесу Київської Русі,

                                            узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів

                                            з теми «Княжа Русь-Україна», продовжувати розвивати вміння

                                            працювати за різними формами навчання, орієнтуватися в історич-

                                            ному часі, виховувати повагу до історичної минувшини України.

ТИП

УРОКУ:                              підсумково-узагальнюючий

 

ОБЛАДНАННЯ:                ілюстрації до історичних подій, «історичне лото», кросворд,

                                            таблиця, елементи костюмів київських князів.

 

ПЛАН УРОКУ

I.                    Організаційний момент.

II.                 Повідомлення теми та завдань уроку.

III.               Повторення та узагальнення.

1.       Словникова робота – «Історичне лото".

2.       Робота з таблицею.

3.       Зустріч гостей – київських князів:

     а)  гра «Упізнай персону»;

     б) гра  «Що зображено на малюнку?»;

     в) розгадування кросворду.

     4. Обговорювання історичних подій методом «Мікрофон».

IV.     Перевірка набутих знань (різнорівневі завдання).

V.      Підсумок.                                        

 

                                                                   ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

- Добрий день, діти!

   Вже продзвенів дзвінок, і почався урок,

   урок історії, урок про те, що було.

II. Повідомлення теми та завдань уроку.

-         Сьогодні у нас підсумково-узагальнюючий урок з теми «Княжа Русь-Україна».

На уроці ми повторимо весь навчальний матеріал з теми, опрацюємо багато цікавих завдань, а потім використаємо набуті знання під час виконання тематичної роботи в кінці уроку.

III. Повторення та узагальнення.

1.           Словникова робота «Історичне лото».

- В процесі гри «Історичне лото» закріпемо поняття з теми:

князь, князівство, дружина, віче, полюддя, релігія, християнство, Київська Русь, Руська Правда,

ярлик, хан, орда, язичнизтво, бояри. (Учні по черзі дістають із мішечка картки з назвами понять

і визначають їх значення).

2.     Робота з таблицею.

- Необхідно заповнити пропуски в таблиці (таблиця зображена на ватмані, пропуски заповнюються маркером).

 

Зустріч гостей – київських князів.

- Діти, до нас завітали високопоставлені гості, давайте привітаємо їх та вислухаємо, що вони нам про себе розкажуть.

Гра «Упізнай персону».

-         Ми  уважно вислухаємо кожного з гостей, а потім спробуємо вгадати - хто він.

Гості:

- Мене вважають мудрою людиною. Я прихильник мирних шляхів у досягненні мети, замість війн у дипломатії користуюсь шлюбними зв’язками. Моя сестра та доньки одружені з поль-ським, французьким, норвезьким, угорським королями, дехто називає мене за це тестем Єворопи. Я створов перший збірник законів, що отримав назву «Руська Правда». За час мого правління було збудовано багато чудових споруд. Деякі залишилися і до сьогодення. Наприклад, храм святої Софії.                                                                              (Ярослав Мудрий)

 

- Мені прийшлось правити після смерті мого чоловіка, бо наш син Святослав був малолітнім. Але мене вважають мудрою правителькою: я встановила розмір данини підлеглим племенам, встановила дипломатичні стосунки з іншими державами, зокрема з Візантією, де я була декілька разів, в Візантії я й охрестилася.                                                                             (Ольга)