Тема: Національно - визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої у 1648-1657 рр. Відродження української держави.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Повторювально-узагальнюючий урок з історії
України у 8 класі
Урок - змагання
Тема :Національно - визвольна війна українського народу проти
Речі Посполитої у 1648-1657 рр. Відродження української
держави.
Мета : 1. Повторити й узагальнити вивчений матеріал з теми за схе-
мою: передумови - хід подій – результати та змагання з ме-
тою систематизації набутих знань.
2. Виховувати у учнів інтерес до навчання, почуття справжнь-
ого патріотизму і любові до своєї Вітчизни.
3. Вчити учнів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки,
робити висновки, узагальнювати матеріал.
Обладнання : портрети Б.Хмельницького та його соратників, дидак-
тичний матеріал, атласи з історії України - 8 клас.
Хід уроку :
Оргмомент :
· актуалізація опорних знань (НВВ, роки)
· тема,мета,завдання на уроці.
· мотивація навчальної діяльності (суверенна УД )
ІІ. Повторення і узагальнення навчального матеріалу:
1. Історичний тренінг:
У січні 1648 р. на Запорізьській Січі відбулося повстання козаків-
знищення польського гарнізону – військова Рада – обрання Б.Хмель-
ницького гетьманом Украіни. Це був початок НВВ.
· передумовами НВВ слід вважати…
· активн.уч.(руш.силами) НВВ були такі верстви…
· мета козаків…
· …шляхти…
· …духовенства,купецтва…
· селянства…
· ватажком українського народу у НВВ був…
· сподвижники Б.Хмельницького…
· в ході НВВ відбулися такі битви…
· закінчилася НВВ тим,що…
1. Поняття: Універсали, Україна-Гетьманщина,Переяславська Рада, «Березневі статті».
2. Учні складають хронологічний ланцюжок :Національно-визвольна вій-
на (1 учень задає питання, 2-й відповідає)
3. Від команд по 2 учня: знавці герої в НВВ і битв. 1,2,3 учень розповіс-
ти про Жовтоводівську (Корсунську) битву від імені учасника битви.
Придумати історії про цього повстанця. 4,5,6 учні працюють на дошці
- хто швидше і правільніше.
Герої НВВ : 2,4,8,10,11,13,14 – 7 чоловік.
По одному учню - знання карти ( показують по карті, команди зароб-
ляють бали).
4. Дуель : змагання між командами на час ( тайм-кіпер)
По 2 учня від команди.