Використання регіонального компоненту на уроках іноземної мови

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

ВИКОРИСТАННЯ РЕГІОНАЛЬНОГО КОМПОНЕНТУ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

 

Сенс викладання іноземної мови на сучасному етапі - введення учнів у світ рідної та іншомовної культур, розвиток мислення дітей засобами мови. Мова йде не тільки про засвоєння іншої культури, але й про осмислене розуміння менталітету рідного народу.
          Розуміння рідної культури є надзвичайно важливим у процесі становлення особистості, формуванні світогляду в культурному розвитку дітей, розширенні їх кругозору. Воно сприяє вихованню патріотизму, допомагає дітям підтримувати інтерес до вивчення історії, побуту, традицій народів, що населяють край, місто; вчить людинолюбства і толерантності, що так важливо на даному етапі розвитку нашого суспільства.
          Якщо дитина має знання про традиції, звичаї, ритуали, історію та побут свого регіону, їй легше навчитися представляти рідну культуру на іноземній мові. Тому сьогодні приділяється велика увага вивченню регіонального компоненту на уроках іноземної мови.
        Використання місцевого і регіонального матеріалу при навчанні іноземних мов розширює кругозір учнів, розвиває їх пізнавальний інтерес, допомагає у виборі професії і є одним із засобів підвищення рівня позитивної мотивації навчання. Не знаючи своєї рідної культури, не люблячи її, не можна зрозуміти і полюбити іншу культуру. Тільки той, хто відчуває красу, силу і багатство рідного краю, хто знає і шанує звичаї і традиції свого народу і дбайливо ставиться до них, може розуміти і поважати культуру інших народів.

 

       Я працюю в школі вчителем англійської мови близько 15 років і працюю з великим задоволенням та інтересом. Дуже люблю свою роботу і дітей. Я завжди намагаюся навчати дітей  виховуючи та виховувати навчаючи. Постійно думаю, як цікавіше й ефективніше провести урок, як зробити так, щоб діти навчалися з великим бажанням, і щоб їхній інтерес до мови не згасав. Успішній роботі у цих напрямах сприяє використання краєзнавчого матеріалу.

 Бажання учнів розповісти і дізнатися про те, що їм близько і знайомо, підвищує ефективність навчальної мовленнєвої діяльності на уроці іноземної мови. Мої спостереження показують, що мотивація до вивчення англійської мови стає практично насиченою, якщо оволодіння іншомовним спілкуванням супроводжується вивченням власної області, міста, району, в якому вони живуть.

Пропоную, як приклад, розглянути  деякі додаткові матеріали до уроків англійської мови з використанням країнознавчого матеріалу і тестових форм роботи.

 

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКІВ

Part I   DNIPROPETROVSK

 

USE OF ENGLISH

 

DNIPROPETROVSK

1) Rearrangement

Look at the following words. Can you put them in the right grammar groups? Each group contains an example that might help you.

 

* on* large *be* river *one* different* in* the*of* junction* by* with* have* under* a* it* scientific* each* run* city*

 

prepositions

verbs

pronouns

articles

adjectives

nouns

at

go

my

an

large

country

 

 

2) Slashed technique

The following sentences about the city have been jumbled up. Put the words in each sentence in the correct order.

Language tip:

English has a very clear sentence structure. The order of the words is different in statements and questions. In this task, decide if the items are statements or questions. Check if there are any other clues about what type of sentence it might be (conditional? passive? relative clause?) Find the subject and the verb first. If you can work out the meaning of the sentence from the individual words, it will be easier for you to reconstruct it.

1.     situated, Dnieper, Dnipropetrovsk, river, is, the, on

2.     1776, the, in, founded, city, was

3.     Dnieper, banks, city, both, the, on, is, the, situated, of

4.     Ukraine, Dnipropetrovsk, of, and, one, the, of, centres, scientific, main, cultural, industrial, is

5.     well-developed, branches, chemical, Dnipropetrovsk, such, metallurgical, of, in, light, industries, food, as, are

6.     production, city, rocket, Ukraine, is, centre, in, the, a, of, space

7.     junction, is, a, it, railway, large

8.     by, of, are, the, each, with, bridges, parts, three, connected, different, city, other

9.     run, has, also, underground, under, the, been, line, opened, which, river, the