Методична розробка інтегрованого уроку (англійська мова-захист Вітчизни) для 11-го класу

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Методична розробка інтегрованого уроку

(англійська мова-захист Вітчизни)

для 11-го класу загальноосвітньої школи на тему:

 

 

Languages without boarders

(Мови без кордонів)

 

How many languages you know-

that many times you are a person

 

                                                          Pavlo Tychyna

Оbjectives:

1. To enrich pupils’ knowledge about languages.

2. To develop pupils’ languages skills in listening, reading, speaking and in writing.

3. To develop pupils’ attention, memory, and initiative.

4. To illustrate the skills of learning English outside the classroom.

5. To illustrate the pupils’ knowledge about languages from the other subjects.

6. To develop the pupils’ skills in working at the computer.

7. To develop logical mode of thinking.

8. Ознайомити учнів з різними методами і способами спілкування та передачі інформації.

 

 

Teachingmaterials: армійський устав, міжнародні коди.

 

Visual materials: set of pictures, placard, signal flags, quiz.

 

Teaching aids: blackboard, computer, multimedia projector, screen, CD, звуковий генератор.

 

Type of the lesson: technology-integrate lesson.

 

Lesson structure:

1.                        Greeting.                                                                                (1 min)

2.                        Presenting the topic, structure and objectives of the lesson  (3 min)

3.                        Warming up period                                                               (2 min)

4.                        Presentation stage                                                                           (16 min)

5.                        Communicative practice                                                                 (20 min)

6.                        Lesson summary                                                                   (3 min)

 

The procedure:

 

1.Greeting.(1 min)

The teachers (T) meet and greet their pupils (P).

 Т - Good morning, children! Sit down, please. How do you feel today? (Pownanswer)

В - Чи бойовий у вас настрій? Готові отримувати нові знання, пригадати вивчене? (відповіді учнів)

 

2. Presenting the topic, structure and objectives of the lesson (3 min).

 Т -Today we’ll be talking about new topic which is called “Languages without borders” (slide1). Our epigraph was written by Pavlo Tychyna.

 So open your note books, write down the date, topic, epigraph and the main conceptions. (slide2)

 В - Сьогодні ми розглянемо не лише мову, як міжнародний засіб спілкування, але і інші засоби міжнародного спілкування, що застосовуються і в армії, і повсякденному житті.

 

3.Warming up period(2 min)

T shows (slide3) and asks P questions such as

-Tell me please have you ever heard the old legend about the Tower of Babel?