Тема: Неклітинні форми життя – віруси.

t>

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Тема: Неклітинні форми життя – віруси.

Мета: вивчити будову, властивості, механізм проникнення вірусів у клітину.  З'ясувати роль вітчизняних вчених у розвиток вірусології. Розвивати у учнів комунікативну та самоосвітню компетентність. Виховувати повагу до свого здоров’я.

Обладнання: плакати з поняттями, роздавальний матеріал для учнів (опорні конспекти), мультимедійний проектор.

Тип уроку:засвоєння нових знань.

 

План-схема уроку.

 

 

Етапи уроку

Форми й методи навчальної діяльності

Результати діяльності

Психологічний настрій

 

1. Бесіда

2. Ігрова розминка

 «Мій настрій»

Створення сприятливої психологічної атмосфери, оцінка готовності до роботи

Мотивація навчальної діяльності

Постанова проблемного завдання

Розвиток активного відношення до навчання.

Домашнє завдання

1. Особистісно-орієнтована технологія (диференціація домашнього завдання)

Засвоєння навчального матеріалу, самостійна обробка нової інформації

 

 

Вивчення нового матеріалу

1.   Технологія кооперативного навчання (робота в парах

    с підручником)

2.    Психологічна розминка «Піймай рибку»

 

Створення колективної опорної схеми

 

 

Створення сприятливої психологічної атмосфери, перехід до іншого виду діяльності

 

Рефлексія

 

1. Бліц-опитування

2.Понятійне опитування

3.Стратегія «Сенкант»

 

Установлення рівня власних знань

 

 

Контрольно-оцінюючий етап

1.Аргументація оцінювання учнів (створення «ситуації успіху»)

2. Ігрова розминка

 «Мій настрій»

Об'єктивне аргументування оцінки за урок

 

Оцінка учнями власної роботи на уроці

 

Психологічний настрій

Добрий день, діти.  Незважаючи на те, що на вулиці похмуро й сіро, у мене на душі спокійно й радісно, тому що я бачу перед собою розумні, добрі обличчя й очі. І для того, щоб зрозуміти, як ми будемо сьогодні працювати, я хочу довідатися який у вас настрій. Для цього вам потрібно передати його оплесками. Почну я, а ви продовжите.

Ігрова розминка «Мій настрій»

Я сподіваюся, що після нашого уроку ваш настрій покращиться, а ваші знання поглибляться.

 

Мотивація навчальної діяльності

 

 

 

Девізом нашого уроку я обрала слова Луі Пастера «Відкриття приходить лише до тих, хто готовий до їхнього розуміння». Я пропоную вам зробити сьогодні таке відкриття, адже ми познайомимося з дивним і цікавим світом живих істот, навчимось розпізнавати їх серед інших організмів.

 

 

Тут на слайді ці організми гарні. Симетричні. Але за їхньою оболонкою ховається підступництво. Ці організми кожний рік уносять життя багатьох людей. Цей рік теж не винятковий.

Отже, сьогодні на уроці піде мова про неклітинні форми життя … віруси.

 

Ми повинні вивчити будову, властивості, механізм проникнення вірусів у клітину. З'ясувати роль вітчизняних вчених у розвиток вірусології. Навчитися бути обережними, щоб зберегти своє здоров’я.

Ми також довідаємося, що ховається під наступними назвами .....

Вірус, Вірусологія, Бактеріофаг.

 

  

Спробуємо відповісти на питання

·        Як визначили, що вірус відноситься до окремого царства живих істот?

·        Чому більшість вірусів специфічні?

·        Чому в перші часи після зараження вірусів немає клінічних проявів хвороби?

·        Чому нобелівський лауреат Пітер Медовар дав вірусам дуже дотепне визначення «Віруси – це погані новини в упакуванні з білка».  

Наприкінці уроку в нас повинен вийти опорний конспект, що полегшить вам підготовку домашнього завдання.

У вас у кожного є роздавальна картка. На звороті є таблиця, у яку ми будемо вносити бали - ви свої (тобто будете проводити самооцінку), а я свої. І подивимося, як збіжаться ці бали наприкінці уроку.