Програма етнографічного клубу "Українська минувшина" для учнів 10 класу

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

№ п/п

Тема

Кількість годин

1

Вступ

1

2

Матеріали, з яких виготовляється народний одяг

1

3

Жіноче вбрання

1

4

Практичне заняття: упорядкування

матеріалів до музею

1

5

Війся, віночку, гладко (дівочі вінки)

1

6

Практичне заняття: прасування речей, відновлення кольору.

1

7

Дівоче намисто

1

8

Практичне заняття: збирання намистинок відповідно кольору, їх значення.

1

9

Ой, хустина, хустиночка

1

10

Практичне заняття: упорядкування хустин до музейного призначення.

1

11

Зачіска волосся у жінок

1

12

Жіноча сорочка

1

13

Практичне заняття: сорочка, її види.

1

14

Одяг, що носиться поверх сорочки

1

15

Практичне заняття: підбір матеріалів до музею.

1

16

Жіноче взуття

1

17

Чоловіче вбрання

1

18

Практичне заняття: відвідування краєзнавчого музею.

1

19

Дещо про бритву та бриття

1

20

Чоловіча сорочка

1

21

Шапки

1

22

Штани і шаровари, пояси

1

23

Чоловіче взуття

1

24

Практичне заняття. Екскурсія в музей

1

25

Спільний одяг для чоловіків і жінок

1

26

Практичне заняття (диспут)

1

27,28

Верхній одяг, що шиється з крамної матерії

2

29

Практичне заняття: музейна справа.

1

30

Підсумки (про українській одяг).

Екскурсія в музей

1

31

Зимові свята

1

32

Весняні свята

1

33

Свята влітку

1

34

Осінні свята

1

35

Підсумкове заняття

1

 

Програма етнографічного клубу

Українська минувшина

для учнів 10 класу

 

Українська минувшина

Пояснювальна записка

Основною навчально-виховною метою клубу є розвиток у дітей естетичних смаків, формування потреб і здібностей до мистецької діяльності, розширення знань про історію і традиції українського народу, розвиток пізнавальної активності у вивченні і відродженні народних ремесел та української культури.

Головні завдання клубу:

1.    Формування у дітей художньо-естетичного ставлення до дійсності як здатності до не утилітарного, художнього пізнання світу. Це передбачає наявність таких особистісних якостей, як відчуття краси та гармонії, здатність емоційно сприймати різноманітні прояви прекрасного у навколишньому світі, потребу у спогляданні та милуванні;

2.    Розвиток специфічних для художньо-творчого процесу якостей особистості: художньо-творчої уяви; оригінального, нестереотипного, асоціативного, творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприйняття, спостережливості, зорової пам´яті;

3.    Формування знань і уявлень про образотворче і прикладне мистецтво, його історію та роль у житті людини.

 

1.    Формування знань і уявлень про традиції та культуру українського народу, народні ремесла та історію їх розвитку.

Методичні принципи розвитку художньо-творчих здібностей членів клубу:

-         керування художньо-творчим розвитком учнів передбачає врахування вікових та індивідуальних особливостей, регіональних культурних особливостей та традицій, що зумовлює звертання до глибоких коренів народної творчості, проникнення національним духом;

-         залучення гуртківців до розуміння змісту та сутності мистецтва повинно здійснюватися шляхом особистісно-емоційного сприйняття художньої інформації. Саме через це досягається духовно-моральне й естетичне виховання учня, пробудження в його душі почуттів добра, краси, гармонії, чуйності.

Відповідно до методичних принципів, мети і завдань клубу програма побудована за принципом поєднання сприймання і практичної (творчої) діяльності. Вона включає в себе два взаємопов´язаних види діяльності: естетичне сприймання дійсності і сприймання мистецтва, включає роботу на площині та в об´ємі.