Тема уроку: Обертальний рух тіла. Період обертання. Місяць – природний супутник Землі. Лабораторна робота №2 «Вимірювання частоти обертання тіл»

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

8 клас

 

Тематичне планування

 

Розділ 1. Механічний рух (12 годин)

 

 

Фізика. 8 клас: Підручник/ Ф.Я. Божинова, І.Ю. Ненашев, М.М. Кирюхіна. – Х.: Видавництво «Ранок», 2008. – 256с.: іл..

Фізика. 8 клас: Збірник задач / І.Ю. Ненашев. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 176 с.

 

 

№ уроку

Тема уроку

1

Механічний рух.

2

Траєкторія. Пройдений шлях.

3

Швидкість руху та одиниці швидкості. Вимірювання швидкості руху тіла.

4

Види рухів. Середня швидкість нерівномірного руху.

5

Відносність руху.

Лабораторна робота №1

«Вимірювання швидкості руху тіла».

6

Прямолінійний рівномірний рух. Графіки руху тіла.

7

Розв’язування задач.

8

Обертальний рух тіла. Період обертання.

 Місяць – природний супутник Землі.

Лабораторна робота №2

«Вимірювання частоти обертання тіл».

9

Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань. Маятники. Математичний маятник.

Лабораторна робота №3

«Дослідження коливань маятника».

10

Поширення коливань у пружних середовищах. Звук. Джерела і приймачі звуку. Характеристики звуку.

Лабораторна робота №4

«Вивчення характеристик звуку».

11

Сприймання звуку людиною. Інфразвук та ультразвук. Вплив звуків на живі організми.

12

Контрольна робота.

 

Урок 8

Тема уроку:          Обертальний рух тіла. Період обертання.

 Місяць – природний супутник Землі.

Лабораторна робота №2

«Вимірювання частоти обертання тіл»

 

Мета:          - навчальна: розглянути рівномірний рух тіла по колу як приклад криволінійного руху, сформувати поняття періоду та частоти обертання тіла, розглянути характер обертання Місяця навколо Землі;

 

- розвивальна: продовжувати формувати в учнів уміння спостерігати фізичні явища, користуватися приладами, самостійно виконувати лабораторну роботу; розвивати інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати;

 

- виховна: виховувати пізнавальний інтерес, такі якості як самостійність, працелюбність, почуття колективізму.

 

 

Тип уроку:  урок вивчення нового навчального матеріалу.

 

Обладнання: картки з завданнями для перевірки домашнього завдання, відео- фрагменти: «Криволінійних рух в природі» та «Обертальний рух в природі», картки консультантів, блок-схема, презентація «Місяць – природний супутник Землі», механічний годинник, прилади та матеріали для виконання лабораторної роботи.

 

Демонстрації:   - обертання  вентилятора;

-         рух іграшкового автомобіля;

-         конічний «маятник»;

-         механічний годинник.

 

Знати:          приклади обертального руху в природі та техніці, визначеня цього руху, формули періоду та частоти обертання, їх одиниці вимірювання в СІ.

 

Вміти:          працювати із приладами, розв’язувати графічні, кількісні, якісні та експериментальні завдання, вимірювати період обертання та визначати частоту.