Тема уроку: Обертальний рух тіла. Період обертання. Місяць – природний супутник Землі. Лабораторна робота №2 «Вимірювання частоти обертання тіл»
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
8 клас
Тематичне планування
Розділ 1. Механічний рух (12 годин)
Фізика. 8 клас: Підручник/ Ф.Я. Божинова, І.Ю. Ненашев, М.М. Кирюхіна. – Х.: Видавництво «Ранок», 2008. – 256с.: іл..
Фізика. 8 клас: Збірник задач / І.Ю. Ненашев. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 176 с.
№ уроку |
Тема уроку |
1 |
Механічний рух. |
2 |
Траєкторія. Пройдений шлях. |
3 |
Швидкість руху та одиниці швидкості. Вимірювання швидкості руху тіла. |
4 |
Види рухів. Середня швидкість нерівномірного руху. |
5 |
Відносність руху. Лабораторна робота №1 «Вимірювання швидкості руху тіла». |
6 |
Прямолінійний рівномірний рух. Графіки руху тіла. |
7 |
Розв’язування задач. |
8 |
Обертальний рух тіла. Період обертання. Місяць – природний супутник Землі. Лабораторна робота №2 «Вимірювання частоти обертання тіл». |
9 |
Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань. Маятники. Математичний маятник. Лабораторна робота №3 «Дослідження коливань маятника». |
10 |
Поширення коливань у пружних середовищах. Звук. Джерела і приймачі звуку. Характеристики звуку. Лабораторна робота №4 «Вивчення характеристик звуку». |
11 |
Сприймання звуку людиною. Інфразвук та ультразвук. Вплив звуків на живі організми. |
12 |
Контрольна робота. |
Урок 8
Тема уроку: Обертальний рух тіла. Період обертання.
Місяць – природний супутник Землі.
Лабораторна робота №2
«Вимірювання частоти обертання тіл»
Мета: - навчальна: розглянути рівномірний рух тіла по колу як приклад криволінійного руху, сформувати поняття періоду та частоти обертання тіла, розглянути характер обертання Місяця навколо Землі;
- розвивальна: продовжувати формувати в учнів уміння спостерігати фізичні явища, користуватися приладами, самостійно виконувати лабораторну роботу; розвивати інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати;
- виховна: виховувати пізнавальний інтерес, такі якості як самостійність, працелюбність, почуття колективізму.
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: картки з завданнями для перевірки домашнього завдання, відео- фрагменти: «Криволінійних рух в природі» та «Обертальний рух в природі», картки консультантів, блок-схема, презентація «Місяць – природний супутник Землі», механічний годинник, прилади та матеріали для виконання лабораторної роботи.
Демонстрації: - обертання вентилятора;
- рух іграшкового автомобіля;
- конічний «маятник»;
- механічний годинник.
Знати: приклади обертального руху в природі та техніці, визначеня цього руху, формули періоду та частоти обертання, їх одиниці вимірювання в СІ.
Вміти: працювати із приладами, розв’язувати графічні, кількісні, якісні та експериментальні завдання, вимірювати період обертання та визначати частоту.