Урок фізики у 7 класі. Тема. Формула тонкої лінзи.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок фізики у 7 класі

Тема. Формула тонкої лінзи.

 

Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання із теми "Світлові явища", повторити особливості ходу променів у лінзах;

розвивальна: розвивати логічне мислення, винахідливість і кмітливість, вміння застосування оптики в різних галузях техніки, біології , астрономії, хімії;

виховна: прагнення до самовдосконалення, використовувати закони оптики на користь людства, застосовуючи їх у різних професіях.

 

Обладнання: ІКТ (використання слайдової системи при проведенні уроку); таблиця "Побудова зображень у лінзах"), підручник з фізики за 7 клас Ф.Я. Божинова, М.М. Кірюхін, О.О. Кірюхіна.

Тип уроку: комбінований (з викорстанням новітніх технологій).

 

ХІД УРОКУ

1.    Вступне слово вчителя: оголошення теми, мети уроку. З класу обираються учні, помічники вчителя - оператори, які будуть працювати з слайдовою системою при розкритті суті уроку.

2.    Перевірка Д/З : Впр.(1,2,4,5), ст. 169, та п. 26 ст. 165 - 169.

3.    Фізичний диктант

1.    Джерела світла бувають...;

2.    В однорідному середовищі світло поширюється...;

3.    Лінія , вздовж якої поширюється світло є ...;

4.    Доказами прямолінійного поширення світла є...

5.    Дзеркала бувають ...

6.    Яке зображення дає плоске дзеркало, пряме чи обернене...;

7.    Яке зображення дає плоске дзеркало, дійсне чи уявне...;

8.    Назвати два найпоширеніші види лінз ...;

9.    Як називається точка, в якій сходяться паралельні промені, що падають на збиральну лінзу;

10.                      Якщо розміри джерела світла набагато більші за розміри тіла, а відстані між ними порівняно малі, то це умова утворення...

11.                      Яке зображення дає збиральна лінза

12.                      Запишіть формулу оптичної сили лінзи...

 

Учитель. Отже, записали відповіді, а зараз, обмінюєтесь своїми роботами і виставляєте за кожну правильну відповідь 1 бал, підсумуєте бали і отримаєте абсолютний мінімум за урок.

 

Робота з опитувальнком

 

Учитель. Учні давайте перейдемо до слайду   " Опитувальник", де міститься зашифроване слово. Зараз четверо бажаючих розв'яжуть задачі і розгадають слово. Всі інші виконують завдання – 3, з вправи на сторінці 169.

Розв'язки до задач " Опитувальника".

 

Завдання №1.

Дано: α = 450 , n =1,33; 

sinβ-?

Розв'язання:

                     n = ; sinβ = ; тоді sinβ = = 0,52,  β = 320 ;

Відповідь: β = 320 .

 

Завдання №2.

Дано : n =1,5; с= 3. 108 ; ;

υ-?

Розв'язання:

                        n = ,    = , тоді υ = = 2 . 108 .

Відповідь: υ = 2 . 108 ..

Завдання №3.

Дано: α = 300, β = 220

 n-?

Розв'язання: