Тема. Гравітаційна стала. Закон всесвітнього тяжіння.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
НАЗВА РОБОТИ. РОЗРОБКА ЦИКЛУ УРОКІВ З ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕМЕНТІВ РОЗВИВАЮЧОГО ТА ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ. «ОСНОВИ ТЕРМОДИНАМІКИ» 10 КЛАС.
АВТОР. ЛЕВЧУК М.В., учитель фізики Макіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15.
Розподіл навчального матеріалу за уроками.
№ уроку |
Тема уроку |
Кількість годин |
1. |
Внутрішня енергія та способи її зміни. Робота в термодинаміці. |
1 |
2. |
Розв'язування задач. |
1 |
3. |
Перший закон термодинаміки. |
1 |
4. |
Застосування першого закону термодинаміки для ізопроцесів. Адіабатний процес. |
1 |
5. |
Розв'язування задач. |
1 |
6. |
Рівняння теплового балансу для найпростіших теплових процесів. |
1 |
7. |
Розв'язування задач. |
1 |
8. |
Розв'язування задач. Перевірочна робота. |
1 |
9. |
Необоротність теплових процесів. Другий закон термодинаміки. |
1 |
10. |
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. Шляхи підвищення ККД теплових двигунів. |
1 |
11. |
Розв'язування задач. |
1 |
12. |
Розв'язування якісних задач. |
1 |
13/14. |
Захист учнівських проектів: «Двигун внутрішнього згоряння. Парова і газова турбіна. Реактивний двигун. Холодильна машина»; «Способи підвищення ККД теплових двигунів. Роль теплових двигунів у народному господарстві.»; «Проблеми парникового ефекту та руйнування озонового щару атмосфери.»; «Вплив продуктів функціонування теплових двигунів на біологічні системи. Екологічно чисті види палива для теплових двигунів». |
2 |
15. |
Розв’язування задач. |
1 |
16. |
Контрольна робота за темою: «Основи термодинаміки». |
1 |
17. |
Систематизація та узагальнення знань з теми: «Основи термодинаміки». |
1 |
Урок № 1.
Тема. Внутрішня енергія та способи її зміни. Робота в термодинаміці.
Завдання уроку:
освітнє: формувати поняття про внутрішню енергію з позицій молекулярної теорії; досягти усвідомлення універсальності закону збереження і перетворення енергії; надати термодинамічну трактову поняття роботи;
розвиваюче: розвиток навичок аналізу та порівняння;
виховне: виховувати вміння взаємодії під час вивчення навчального матеріалу.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання уроку: таблиці, комп'ютерний диск, схеми, теплоприймач, вода в колбі, електрична плитка, дротини з різних матеріалів, сукно, монети.
План уроку
№ етапу |
Етапи |
Час |
Прийоми та методи |
І. |
Організаційний момент |
1 хв |
Коментар вчителя |
ІІ. |
Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів |
2 хв. |
Коментар вчителя |
ІІІ. |
Вивчення нового матеріалу та формування фізичних понять. |
37 хв. |
Навчальна гра, аналітична бесіда, навчальна лекція |
І\/. |
Рефлексія. |
3 хв. |
Інтерактивна вправа |
\/. |
Домашнє завдання. |
2 хв. |
Коментар вчителя |