БІНАРНО-ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ФІЗИКИ ТА МАТЕМАТИКИ У 9 КЛАСІ НА ТЕМУ: „ВЗАЄМОЗВ”ЯЗОК РОБОТИ ЗМІННОЇ СИЛИ ТА ПЛОЩІ ФІГУРИ”

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Мета: -   систематизувати знання учнів по темі площі фігури та роботи сил;

-         навчити використовувати набуті знання при розв’язуванні задач;

-         розвивати вміння встановлювати зв’язок між роботою та площею, логічне мислення, творчі здібності;

-         виховувати культуру спілкування та толерантність у процесі співпраці.

Тип уроку: бінарний.

Обладнання: інструкційно-методична картка, моделі задач. 

Хід уроку: 

І. Організаційна частина. (3 хвилини)

Перевірка готовності класу до уроку. Учні отримують інструкційно-методичні картки з якими працюють під час уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.(5 хвилин)

1.     Вступне слово вчителя.

Вчитель фізики. Провідний педагог Ян Амос Коменський писав: „Вважай нещасливим той день чи той час, в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не добавив до своєї освіти”.  Вважають, що майже половину знань про навколишній світ людина набуває у віці до 5 років. А наступні 10 років вона пізнає про світ майже все і потім свої знання(крім спеціальних) поповнює дуже повільно. У неї зявляється доросла звичка – пізнавши щось нове, обов’язково уточнити: „А навіщо це ?”

 

Вчитель математики. І ось коли відомого вченого-математика Олександра Дмитровича Александрова запитали студенти: „Навіщо ми вчимо цю складну теорію? Яку користь ми будемо з цього мати?” Дотепний вчений напівжартома відповів: „А я б не став сушити собі голову над з’ясуванням того, навіщо мені ці знання потрібні. Хочу знати! Просто так! Тому що це моя життєва необхідність. Хочу знати, тому що не можу не хотіти цього”.

1.     Повідомлення теми, формулювання мети та основних задач.

Вчитель фізики. Ми сподіваємося, що ви  зрозумієте, для чого вам потрібні знання, одержані в школі. Однією із сходинок до цього розуміння нехай буде цей урок. Адже кожен урок для Вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Анрі Пуанкаре вважав, що наука складена з фактів, як будинок з цеглинок. Але зібрання фактів ще не наука, адже  куча цегли ще не будинок. Тож нехай ці знання будуть для вас одними з цеглинок, з яких ви збудуєте власний дім.

Вчитель математики. Відомий такий вислів: „Математика–цариця всіх наук і служниця фізики”. Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше, розглянемо використання математичних знань при визначенні фізичних величин.

 

Отже, тема нашого уроку: Взаємозв’язок роботи змінної сили та площі фігури.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   


 Інструкційно-методична картка

учня 9-го класу

 

(Прізвище, ім’я, учня)

 

Тема уроку.

Зміст і виконання завдання.

1.     Повторити визначення та формули по темах: „Площі фігур”, „Функція”, „Сили в природі”, „Робота”.

 

 

 

 

2.     За графіком залежності сили від переміщення встановіть зв’язок між роботою та площею.

 

                                                              Площа S =                                   

                                                                                                  

                                                                                                   =è       S   ?   A

                                                              Робота А =

 

 

 

3.     Проаналізувавши задачу виберіть серед запропонованих варіантів відповідний графік залежності сили від переміщення та обчисліть роботу шляхом визначення площі фігури.