Тема: Кліматичні пояси й області Африки

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Тема: Кліматичні пояси й області Африки

Мета:систематизувати знання учнів про особливості розташування кліматичних поясів Африки;

сформувати в учнів поняття про кліматичне районування Африки;

розвивати практичні навички учнів працювати з кліматичними картами, аналізувати кліматичну інформацію;

формувати в учнів навички логічного мислення, самостійного опанування навчального матеріалу, вміння виявляти причинно-наслідкові зв'язки;

розвивати комунікативні, соціальні компетентності учнів;

виховувати інтерес до предмета, толерантне ставлення  одне до одного.

Обладнання:підручники, фізична карта Африки, кліматична карта Африки, атласи, тести, ілюстрації, різнокольорові картки,  таблиця, пам'ятка.

Тип уроку: уроквивчення нового матеріалу.

Методи: словесний, наочний, дослідницько-пошуковий.

Форми організації роботи: індивідуальні, групові, колективні.

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотвірні чинники, кліматичні пояси, типи клімату, пасати, океанічні течії, показники клімату.

 

Структура уроку:

 

І

Організаційний момент

2  хвилини

ІІ

Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

8  хвилин

ІІІ

Мотивація навчальної діяльності.

3  хвилин

ІV

Вивчення нового матеріалу

22 хвилини

V

Закріплення і систематизація знань

5 хвилин

Підсумок уроку

4 хвилини

VІІ

Домашнє завдання

1 хвилина

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Учитель. Діти, посміхніться одне одному. Я сподіваюся, що ми можемо створити ситуацію успіху на уроці. Щоб наша спільна робота була успішною,  запам'ятайте, будь ласка, закони уроку. (Показує й проговорює закони уроку.)

 Закони уроку

1.  Поводитися спокійно.

2. Не вигукувати.

3. Бути терплячим.

4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.

5. Не критикувати.

6. Поважати одне одного.

 Послухайте вірш С. Островського й поміркуйте над цими словами.

                     И пусть бывает в жизни нелегко

                И не всегда тебе судьба послушна,.

                Живи красиво, вольно, широко,

       '             Люби людей — светло и простодушно,

                     Ищи свою дорогу с малых лет,

                     Уверенно вперед иди сквозь годы,

                     Оставь на этой лучшей из планет

                     Свой яркий след, свои живые всходы.

Ставтеся до людей так, як ви хотіли б, щоб вони ставилися до вас.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Учитель: Колись великий мандрівник, дослідник Центральної Азії Микола Пржевальський говорив: «...А життя прекрасне ще й тому, що можна подорожувати». Щоб переконатися в справедливості цих слів, я пропоную вирушити в подорож до найспекотнішого материка. Із собою в дорогу ми візьмемо: фізичну карту Африки, кліматичну карту світу, атласи,
 ілюстрації пейзажу Африки. Зараз перевіримо вашу готовність до подорожі. Проведемо «Експрес-опитування». За кожну правильну відповідь ви одержите один жетон вартістю 2 бали. Відповідати необхідно чітко, лаконічно, швидко.                                                                                                 

 

Прийом «Експрес-опитування»                                                      

     Що називається погодою?                               

     Що називається кліматом?

     Які климатотвірні фактори крім підстилаючої поверхні ви знаєте?           

     Які теплові пояси ви знаєте?                           

     У якому тепловому поясі знаходиться Африка?

     Які пояси атмосферного тиску виділяються на планеті

     Який атмосферний тиск на екваторі?

     Які типи циркуляції атмосфери визначають клімат материка?       

     Що таке пасати?

     Що називається ізотермами?

     Яка максимальна температура можлива в Африці?

     Де в Африці можна побачити сніг?