Урок узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних речовин» (8 клас)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних речовин» (8 клас)

Громадська Валентина Іванівнавчитель хімії Миколаївської гімназії №4 м. Миколаєва

 

Тема: «Основні класи неорганічних речовин»

Мета: - закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот,  

              солей, фізичні властивості солей, галузі їх застосування;

            - продовжити формувати вміння писати рівняння

              реакції, розв’язувати задачі;

            - розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;

- виховати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма уроку: урок - змагання.

Структура уроку

1) Організаційний етап.

2) Мотивація навчання.

3) Узагальнення та систематизація знань.

  • Конкурс 1 „Чи знаєте ви терміни?”
  • Конкурс 2 „Третій зайвий”
  • Конкурс 3 „Ланцюжок”
  • Конкурс 4 „Хто швидше?”
  • Конкурс 5 „Хімічний марафон”

4) Домашнє завдання.

5) Підбиття підсумків уроку.

 

Хід уроку

1)         Організаційні питання:

  • Привітання;
  • Відмітити відсутніх.

2)         Мотивація навчання.

Учитель: „Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таєм-ниць. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди і допомогти своїй коман-ді?" Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель: „Ми проводимо урок-змагання. Для підведення підсумків у нас працює журі (до складу журі входять лаборант та два учні).

Конкурс 1 „Чи знаєте ви терміни?"

Кожній команді задаються по 5 питань. Правильна відповідь -1б. Якщо відповідь неправильна, відповідають учні інших команд.

Команда 1

1.    Які класи складних неорганічних сполук вам відомі?  

2.    Дайте визначення оксидів.

3.    Формула їдкого калі.

4.    Які типи хімічних реакцій вам відомі.

5.    Дайте визначення кислот і розкажіть про їх класифікацію.

Команда 2

1.    Як класифікують оксиди?

2.    Який оксид є найпоширенішим у природі?

3.    Що таке луги?

4.    Які типи хімічних реакцій вам відомі?

5.    Дайте назви кислотним залишкам за

     таблицею розчинності.

 

Команда З

  1. Дайте визначення солям.
  2. Які сполуки називають основами?
  3. Як класифікують основи?
  4. Які ви знаєте індикатори?
  5. Опишіть фізичні властивості солей.

Журі підводить підсумки кожної команди.

 Конкурс 2 „Гра третій зайвий”

Яка формула зайва? Чому? (За правильну відповідь команді 2б.)

HCl

HNO3

HBr

Сu(ОН)2

КОН

NaOH

2

Р 2О 5

А12О3

 

Рекламна пауза Сценка „Чорний ящик"

Учень1: „У цьому ящику є речовина, яку вважа­ють милістю господньою, символом добробуту й миру у східних народів."

Учень 2: „Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речови­на! Через неї навіть море стало мертвим.”

Учень 3: „Чому так сумно? Може колись і було так, як ти говориш, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її вико-ристовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б
шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."

Так що ж знаходиться у цьому ящику?

 

(Відповідає представник тієї команди, який перший підняв руку. Показують NaCl.)