Конспект уроку з хімії на тему: „Хімічні властивості основ”

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Конспект уроку з хімії на тему:

„Хімічні властивості основ”

8 клас

Мета уроку: розширити знання про основи, за допомогою експерименту порівняти хімічні властивості розчинних і нерозчинних основ, ознайомити з реакцією нейтралізації, розглянути процес реакції розкладу, розвивати вміння і навички складань рівнянь хімічних реакцій; розвивати предметну, комунікативну, полікультурну компетентність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

В своїй життєдіяльності людина зустрічається з основами: у природі – з мінералами, у побуті – це мийні засоби, зубні пасти, використовується цей клас речовин в цукровій, будівельній промисловості. Тому важливо знати властивості цих речовин і правила безпечного поводження з ними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа „Продовжи речення”

1)Основи - це складні речовини…

2) Основи ще називають…

3) За кислотністю основи класифікують…

4) Наприклад…

5) За розчинністю їх поділяють…

6) Розчинні  ще називають…

 

2) Взаємодія з кислотами. В одну пробірку наливаємо розчин Натрій гідроксиду і кілька крапель фенолфталеїну, в іншу – Ферум (ІІІ) гідроксид, додаємо нітратну кислоту. Що спостерігаємо ?

Двоє учнів записують на дошці рівняння хімічних реакцій. Формулюють визначення реакції нейтралізації.

3) Взаємодія з кислотними оксидами. Перегляд відеодосліду „Взаємодія вапняної води з вуглекислим газом”.

За допомогою вчителя учні складають рівняння хімічної реакції.

4) Взаємодія з солями. Демонстрація реакції Ферум (ІІ) сульфату і Калій гідроксиду. Що спостерігаємо ? Діти за таблицею розчинності визначають, яка речовина випала в осад і записують рівняння реакції.

5) Розкладання під час нагрівання.

Демонстрація реакції розкладу Купрум (ІІ) сульфату. Що спостерігаємо ? Запис рівняння реакції. Учні формулюють визначення реакції розкладу та складають схему АВ → А + В

 

V. Узагальнення і систематизація знань

1.Завдання: Закінчити рівняння хімічних реакцій, що виражають властивості

І Варіант: лугів, ІІ Варіант: нерозчинних основ.

Слайд 4

За наступним слайдом здійснюють перевірку, обмінявшись зошитами, оцінивши правильність кожної відповіді в 2 бали.

 

 

Слайд 5

Учні додають бали, отримані протягом уроку за виконання письмових вправ і отримують результат самооцінки.

2. Розв'язання творчої проблеми:

Вам доводилося відвідувати мистецькі галереї і милуватися старовинними шедеврами.

Слайд 6

Внаслідок забруднення атмосфери сірководнем картини написані до середини 19 сторіччя з часом тьмяніють. Причиною цього є взаємодія свинцевих білил з сірководнем, що призводить до утворення чорного осаду.

 

  

Слайд 7

У 1850 році цю проблему вирішили: був налагоджений промисловий випуск цинкових білил, які при реакції з сірководнем утворюють білий осад. Допоможіть митцям добути цинкові білила в хімічній лабораторії за поданою схемою.

Слайд 8

VI. Підсумки уроку

VII. Домашнє завдання: прочитати § 11(П.Попель), виконати вправи: 102,105,106, скласти схему застосування основ.