Тема. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

План – конспект уроку.

Тема. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Л.р. №4 «Взаємодія розчинів лугів із кислотами», л.р. №5 «Взаємодія нерозчинної основи з кислотою».

Мета: сформувати уявлення про хімічні властивості основ, особливості взаємодії між кислотами та основами, сформувати поняття про реакції нейтралізації; продовжувати розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій; сформувати вміння працювати з лугами; продовжувати розвивати вміння спостерігати та робити висновки.

Обладнання: таблиця розчинності, мультимедійний проектор, відеомагнітофон, пробірки, реактиви: індикатори, розчини NaOH, HCl, CuSO4, H2SO4; шматочки м´яса чи риби на чашках Петрі.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні – демонстрація, лабораторні досліди; репродуктивні, пошуково-дослідницькі.

 

Структура уроку:

І. Організаційний етап – 1 хв.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку, постановка проблемного питання – 1 хв.

ІІІ. Актуалізація опорних знань – 5 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу – 15 хв.

V. Узагальнення та систематизація знань – 15 хв.

VІІ. Домашнє завдання – 1 хв.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку – 2 хв.

 

 

Хід уроку.

І Організаційний етап

ІІ Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ Постановка проблемного питання:

Учитель:

 Сьогодні на уроці ми ближче познайомимось з основами та з´ясуємо, який у них «характер».

ІV Актуалізація опорних знань учнів

Учитель: Спочатку пригадаємо,

·         Які речовини називають основами?

·         На які групи вони поділяються? \слайд 2 \

·         А тепер пограємо у морський бій. Вам треба влучити у гідроксиди. \ слайд 3 \

 

 

а

б

в

г

д

е

є

ж

з

1

H3PO4

 

 

CuO

 

 

HCl

 

CaO

2

 

 

HClO

 

Cu(OH)2

 

 

 

 

3

 

H2SO3

 

 

 

KMnO4

 

Ag2O

 

4

SnO

 

 

 

HgO

 

LiOH

 

 

5

 

NH4OH

 

 

 

Mg(OH)2

 

 

Fe2O3

6

Fe(OH)3

 

MgSO4

 

 

 

 

Ca(OH)2

 

7

 

H2O

 

CaO

 

 

KClO4

 

 

8

 

 

 

 

 

AgOH

 

 

Fe(OH)2

 

·         Наступне завдання нашої гри: треба «знешкодити» луги. \ слайд 4 \

 

 

а

б

в

г

д

е

є

ж

з

1

 

Ca(OH)2

 

 

Ba(OH)2

 

 

 

 

2

SiO2

 

 

ZnO

 

 

NH4OH

 

Fe(OH)2

3

 

 

Co(OH)2

 

PbO2

 

 

 

 

4

NaNO3

 

 

 

 

 

 

NH4Cl

 

5

 

Ca(NO3)2

H3PO4

 

 

NaOH

 

 

 

6

 

 

 

 

Al(OH)3

 

 

 

 

7

Al2(SiO3)3

 

 

KOH

 

 

 

MgSO4

 

8

 

 

Fe(OH)3

 

 

 

LiOH

 

 

9

 

Zn(OH)2

 

 

 

 

 

 

MgO

 

V Вивчення нового матеріалу.

Учитель:збираємось у подорож до «Основної Країни». Але спочатку нам треба вивчити наш маршрут. \Учням по одному на парту або на групу роздаються аркуші з текстом та дається 1-2 хв. для ознайомлення з ним.\

Отже, вирушаємо.