Тема: Риторика – наука і мистецтво переконувати.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Тема: Риторика – наука і мистецтво переконувати.

Мета: пояснити, що є предметом вивчення риторики як науки; окреслити роль і місце риторики в античному світі, внесок, зроблений у розвиток риторики східними слов’янами, з’ясувати причину необхідності поновлення статусу риторики як науки та навчальної дисципліни в сучасній Україні, використовуючи сучасне програмне забезпечення в розкритті питань; розвивати мислення, комунікативні вміння, зокрема, робити висновки, наводити аргументи та підтвердження тез; увагу, пам'ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; сприяти духовному розвиткові учнів, прищеплювати бажання поглиблювати свої знання, формувати інформаційну, творчу, комунікативну компетентність.

Тип уроку: бінарний, урок вивчення нового матеріалу з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання.

Обладнання: комп’ютерні презентації, дидактичний матеріал, комп’ютери, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.

 

Епіграф:

ЗАГОВОРИ, ЩОБ Я ТЕБЕ ПОБАЧИВ.
               Сократ

Підготовчий етап.

За тиждень до уроку учні отримують завдання за випереджаючим навчанням.

1.     Постановка цілей і задач на уроці літератури.

·        Розподіл на групи.

·        Вибір теми для кожної групи.

·        Визначення послідовності виступів груп.

·        Орієнтація на джерела пошуку матеріалу.

2.     Актуалізація знань учнів на уроці інформатики для роботи в додатках Microsoft Word, Microsoft Power Point.

3.     Пошук інформації та створення презентацій.

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя. Мотивація навчання.

      Стародавні люди вбачали у слові магічну силу, якій підкоряється все, що є у світі. Майстри слова, в першу чергу практичні оратори, які досконало володіли секретами красномовства, завжди шанувалися, мали вплив у суспільстві, досягаючи своєї мети, вигравали справу.

      Нині виникла гостра потреба в людях особистісного типу, які вміють самостійно мислити, переконувати живим словом, спонукати до дії.

      Ораторські вміння й навички необхідні в численних випадках життя.

 

 Слайд 1.

 Юрист, який покликаний здійснювати законність і не вміє вербально, тобто словом, довести правоту своєї позиції, опиняється за межами цієї професії. В його руках – доля людини, яка може бути помилково звинувачена. І невміле володіння словом означає в даній ситуації безвідповідальність і непрофесіоналізм.

Слайд 2.

    У середній та вищій школі слухацька аудиторія чітко виокремлює тих, кого «можна слухати». Тут не порятує навіть блискуче знання свого предмета із суто наукового боку: треба вміти ще й зацікавити їм людину.

 

 Слайд 3.

 Бізнесмен, який покладається лише на силу грошей, ризикує розгубити клієнтуру чи партнерів, які знайдуть собі продавця чи менеджера більш приємного чи привітливого. Та й інші ситуації свідчать про силу слова. Часто-густо на базарі купують у того, хто вміє похвалити свій товар, створює навколо себе атмосферу доброзичливості, щирості та прихильності.

 

   Слайд 4.

 Сім`я, в якій не знаходиться слів для порозуміння, дуже швидко перестає бути сім’єю і перетворюється на гуртожиток, в якому випадково зібралися різні за духом та інтересами люди. А всякий гуртожиток є річ тимчасова.

    Хіба ж не приємно просто бути почутим, виразити себе в слові, вплинути на свідомість людей?

   

Слайд 5.

Отож, і в професійній діяльності людини, і в її повсякденному житті варто користуватися силою слова.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Слайд 6.

(Учні записують у зошитах дату і тему уроку.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.