Інтегрований урок (музичне мистецтво, образотворче мистецтво).

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Інтегрований урок

(музичне мистецтво, образотворче мистецтво).

Тема: Море у творчості митців

Мета: Показати взаємопроникнення видів мистецтва: поезії, музики, живопису, підвести дітей до висновку, що кожен митець застосовує ті засоби художньої виразносмті, які йому найбільш подобаються, розвивати вміння «бачити музику», «чути картину», розвивати творчу уяву; виховувати культурного слухача, всебічно розвинену особистість; прищеплювати любов до мистецтва.

Обладнаня: портрет Миколи Римського-Корсакого; І. Айвазовського, репродукція картини «Дев’ятий вал”, грамзапис; папір, фарби, текст пісні «Море» Ю.Антонова.

План уроку

  1. Організаційна частина.

Музичне привітання (3 хв.)

  1. Мотивація навчальної діяльності (3-4 хв.)
  2. Повідомлення теми (2 хв.)
  3. Пояснення нового матеріалу. Слухання музики (9-10 хв.)
  4. Музично-ритмічні рухи (3 хв.)
  5. Практична частина уроку (15 хв.)
  6. Закріплення теми уроку (6 хв.)
  7. Підсумок. Хоровий спів (4-5 хв.)
 

Хід уроку

І. Вступна частина уроку.

1. Музичне привітання.

2. Вступ.

Вчитель музики: Сьогодні ми спробуємо розібратися, чому музику й живопис багато років тому великий італійський художник епохи Відродження Леонардо да Вінчі назвав рідними сестрами. Ми познайомимось з життям і з творчістю композиторів, худоників, які зуміли тісно поєднати ці два мистецтва.

А тепер дізнаємось куди ми сьогодні на уроці з вами помандруємо, до якого образу звернемось, а допоможе нам в цьому музика композитора М.Римського-Корсакого.

(Виконується пластичний етюд учнями класу. Імітують морські хвилі)

Вчитель музики: Хто може зараз відповісти, на яку тему буде сьогодні розмова, який головний образ уроку?

(Відповіді дітей. Вчитель записує тему уроку на дошці.)

 

ІІ. Основна частина уроку.

Вчитель музики: Вірно, сьогодні ми говоритимемо та співатимемо про море. Воно ніколи не набридає, надихає людей на творчі подвиги, надає наснаги, годує людину.

Море – одне із чудових витворів природи. Кожний його стан настільки незвичайний, що викликає у нас найрізноманітніші почуття. Коли ми бачимо штормове море, то у нас з’являється відчуття страху, незахищеності. Ми уявляємо себе крихітними та одинокими серед вируючої стихії.

Море на світанку викликає почуття безкінечності та впевненості. У день ми просто насолоджуємося його величністю. А під час заходу сонця у нас раптом в душі пробуджується все найпрекрасніше, ми починаємо мріяти.

Давайте послухаєм, як шумить море…

(Звучить аудіо запис шуму морського прибою)

Ви почули два різні за настроєм стани моря.

То яким же буває море?

(Відповіді учнів)

 

Вчитель образотворчого мистецтва: І саме таким його зображував на своїх полотнах видатний художник-мареніст Іван Костянтинович Айвазовський (1817-1900). Народився він в містечкі Феодосія, що розташоване на узбережжі Чорного моря. Усі найяскравіші дитячі спогади художника були пов’язані з морем, мабуть, тому він усе своє життя присвятив зображенню моря, вважаючи його своїм справжнім другом.

За все своє життя Айвозовський написав близько шести тисяч картин, головним героєм яких було море.

Розглянемо репродукцію найвідомішої його картини «Дев’ятий вал”.