Інтегрований урок української мови, Я і Україна. (5 клас, допоміжня школа, індивідуальне навчання).
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Інтегрований урок української мови, Я і Україна. (5 клас, допоміжня школа, індивідуальне навчання).
Тема. Розвиток мовлення. Переказ.
Мета: вчити учня розповідати в усній і писемній формі про те, що бачив, про що читав, що знає, добирати для розповіді найбільш вдалі слова, удосконалювати навички використання іменників різних відмінків у зв’язному мовленні;
розвивати мислення, пам’ять, мовлення учня;
виховувати любов до природи.
Обладнання: малюнок із зображенням вовка, дидактичний матеріал.
Тип уроку: вивчення нової теми.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
1. Психологічний настрій учня.
2. Хвилинка спостережень
- Що можна сказати про погоду сьогодні?
- Який зараз місяць?
- Які зимові місяці ти знаєш?
- Що тобі відомо про назву місяця лютий?
- Які зимові свята ти знаєш? (Новий рік, Різдво, Микола, Масляна).
I. Основна частина
1. Повідомлення теми й завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо писати переказ про вовка.
2. Формування вмінь, знань і навичок.
- Відгадування загадок
А) По полю гасає, овечок хапає. (вовк)
Б) Коли я голодний,
Мені не попадай,
Я клацну зубами,
І з’їм – так і знай. (вовк).
3. Бесіда.
- Вовк – російською мовою – волк. Хижий звір, схожий на собаку. Але собака – друг людини, а вовка людина вважає своїм ворогом. Довжина вовка від кінчика носа до кінчика хвоста дорівнює 2 метрам, маса до 45 кг. Вовка називають сірим, але в літку він рудуватий, а вздовж хребта тягнеться чорна смуга.
4. Розглядання малюнка із зображенням вовка.
- Чи бачив ти вовка? Якщо так, то де? (зоопарк)
- Який зовнішній вигляд має вовк?
5. Фізкультхвилинка.
Дружно в ліс ми всі пішли
Скільки тут грибів знайшли!
В кошики ми їх збирали,
Доки повними не стали.
Ще й побігали там трішки,
Натомили свої ніжки!
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.
6. Повідомлення учня.
- Де живе вовк?
Широко поширено уявлення про вовка, як про лісового звіра. Про те в суцільних лісових масивах вовки не селяться; їм подобаються відкриті простори, де їм легше нападати на здобич. Вовки взимку ведуть бродяче життя, виходячи на пошуки здобичі в сутінки і ночами. Вдень вони ховаються в хащі чагарників і по ярах.
II. Розвиток мовлення.
- Робота з прислів’ям.
vВеликій череді вовк не страшний.
vВовка в плуг, а він глядить у луг.
vВовк лисиці не рідня, та повадка одна.
- Чому так говорять?
ØБоїться мов вовк вогню. (дуже боїться)
ØГолодний як вовк. (дуже голодний)
ØЖиве як вовк (про людину, яка живе на безлюдді).
- Читання вчителем тексту.