Тема: Княжа Русь-Україна в літописних оповіданнях.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Тема: Княжа Русь-Україна в літописних оповіданнях.

Мета: Підвести підсумки державотворчого процесу Київської Русі, повторити, узагальнити, систематизувати та перевірити знання з теми «Княжа Русь-Україна» по історії України та по темі “Історичне минуле нашого народу” з української літератури за допомогою мультимедійних матеріалів; через питання причинно-наслідкового характеру розвивати вміння аналітично та логічно мислити, вміння зв’язного мовлення, пам’ять, вміння працювати за різними формами навчання, орієнтуватися в історичному часі, вміння аналізувати літописні оповідання, виділяти риси характеру руських князів; через метод роботи у групах розвивати комунікативну взаємодію, соціальну активність, емпатійність та диверегентність , виховувати в учнів уміння знаходити вихід із складних ситуацій, соціальну коректність, гнучкість та креативність мислення, повагу і толерантне ставлення до вибору і позиції інших.

Обладнання: мультимедійна презентація  Microsoft PowerPoint на тему „Княжа Русь-Україна в   літописних оповіданнях”; картки з творчими завданнями для груп; роздруковані кольорові гривники, златники та срібники; кросворд, таблиця для балів.

Тип уроку: урок повторення та закріплення вивченого матеріалу, інтегрований урок.

Форма уроку: урок- гра або урок – віртуальна мандрівка., якщо є можливість використати мультимедіа.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

ІV. Ознайомлення учнів з порядком роботи. Повторення та узагальнення.

1-й конкурс -  віртуальна мандрівка„Представлення команди”.

V. Актуалізація опорних знань

            2-й конкурс „Впізнай історичну постать”.

3-й конкурс „Спалений рукопис”.

VІ. Обговорювання літературно - історичних подій методом «Мікрофон».

V. Підсумок.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

Вчитель історії.  - Добрий день, діти! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Ми хочемо запросити вас в історично – літературну мандрівку .

 

Вчитель літ-ри. ( Звучать рядки із твору « Княжа Україна» О. Олеся під музичний супровід)

                          

                            Заспіваю вам не пісню                                               Розкажу вам про минуле,

                            Про стару старовину,                                                 Що вже мохом поросло,

                            Розкажу я вам не казку,                                            Що, нащадками забуте,

                            А бувальщину одну.                                                   За водою попливло.

                                                                               Перед вами стародавні

                                                                               Пройдуть хвилями часи,

                                                                               Із могил до вас озвуться

                                                                               Наших предків голоси.              

 

Вчитель літ-ри.  Ми бажаємо вам терпіння, добра та успіху. Нехай Ваші знання стануть вірними супутниками на стежках часової мандрівки. Усього найкращого!

 

2. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель історії. А чиїми літературно-історичними дорогами ми будемо мандрувати, ви скажете нам самі, розгадавши ключове слово нашого кросворду, а допоможуть вам знання, які ви здобули на уроках історії та української літератури з тем « Княжа Русь-Україна» та « Істо-ричне минуле нашого народу! ( слайд 1):

                                                      Питання до кросворду:

1.      Як звали сестру Кия, Щека та Хорива?(Либідь)

2.      Слово, яке у перекладі з грецької означає „оповідання”, „оповідь про минулі події”.(історія)

3.      Ім’я літописця, який створив „Повість минулих літ”(Нестор)           

4.      Ім’я князя, який загинув від свого коня.(Олег)                                    

5.      На землях якого племені виник Київ? ( Поляни)

6.      Яка релігія була запроваджена Володимиром Великим? (Християнство)

7.      Як звали сина княгині Ольги? (Святослав)                                             

 

Вчитель літ-ри. Отже, як ви вважаєте , що ми будемо сьогодні повторювати?

Діти дають відповідь: що таке літописи, зміст літописних оповідей, в яких йдеться про давноминулі події часів Київської Русі, князів, їх характери та вчинки .

 

3. Повідомлення теми та завдань уроку.