ТЕМА. І.П. Котляревський-зачинатель нової української літератури. Огляд життя, творчості

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

ТЕМА. І.П. Котляревський-зачинатель нової української літератури.Огляд життя, творчості. “Енеїда”- бурлескно-травестійна поема, перший твір нової української літератури. Реалістична  основа.

 

МЕТА.Допомогти учням осмислити творчу постать І.П.Котляревського та його місце в українській літературі, проаналізувати поему “Енеїда”, засвоїти

поняття травестія, бурлеск, алюзія. Розвивати усне мовлення учнів.

Виховувати свідомих громадян України, які знали б свою мову, культу-             ру, історію.

Тип уроку. Вивчення особи письменника.

 

Обладнання. Оформлення дошки: епіграф, аркуші з висловлюваннями про

письменника, портрет І.П.Котляревського; схема що буде заповнюватися

учнями під час уроку; схема подорожі троянців; виставка творів пись-

менника; словник літературознавчих термінів.

 

Епіграф.

            Будеш, батьку, панувати,

            Поки живуть люди;

            Поки сонце з неба сяє,

            Тебе не забудуть!  

                                          Т.Г.Шевченко

 

            Вислови, надруковані на аркушах.

 

В.Короленко:

Він перший почав писати мовою, якою говорило населення цілого краю, але

якою не писали. Він зробив м”яку, виразну, сильну, багату мову літературною, і українська мова, яку вважали лише місцевим наріччям, з його легкої руки зазвучала так голосно, що звуки її рознеслись по всій Росії. На ній потім співав пісні і Шевченко.

 

Схема, що заповнюється учнями протягом уроку

сфера

діяльності

риси

характеру

кредо

світ

захоплень

улюблені

письменники

театр,

музика

 

Сфера діяльності

Учитель, канцелярист, етнограф та фольклорист, історик, мовознавець, військовослужбовець, домашній учитель, директор Полтавського театру, актор, попечитель богознавчих закладів у Полтаві.

Риси характеру

Добрий, благородний душею, енергійний, мудрий, гуманний, справедливий.

Кредо

У своїх творах перелити гарячу любов синівську до рідного народу, його героїчної історії, до його пісень і дум.

Світ захоплень

Театр, література, ставив домашні вистави.

Улюблені письменники

Вергілій, Овідій, Горацій, К. Рилєєв, О. Бестужев.

Театр
Грав сам комічні ролі. Саме для театру написав “Наталку Полтавку”, “Москаль- чарівник”.

 
Хід уроку

І. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

Вступне слово вчителя

Нашим завданням буде з”ясувати, якою людиною був митець, його громадянську позицію, світ захоплень. У цьому нам допоможуть повідомленя учнів. Інформацію, яку вони представлять, ви будете аналізувати й фіксувати в таблицю.

 

Учнів класу поділено на кілька груп:

біографи, літературознавці, дослідники.

 

ІІ.Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

Розгляд портрета

Спершу хочу вам запропонувати поглянути на портрет письменника й визначити риси характеру, які , на вашу думку, притаманні цій особі. Опишіть зовнішність поета.Занотуйте свої здогадки у зошити.