ТЕМА. І.П. Котляревський-зачинатель нової української літератури. Огляд життя, творчості
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
ТЕМА. І.П. Котляревський-зачинатель нової української літератури.Огляд життя, творчості. “Енеїда”- бурлескно-травестійна поема, перший твір нової української літератури. Реалістична основа.
МЕТА.Допомогти учням осмислити творчу постать І.П.Котляревського та його місце в українській літературі, проаналізувати поему “Енеїда”, засвоїти
поняття травестія, бурлеск, алюзія. Розвивати усне мовлення учнів.
Виховувати свідомих громадян України, які знали б свою мову, культу- ру, історію.
Тип уроку. Вивчення особи письменника.
Обладнання. Оформлення дошки: епіграф, аркуші з висловлюваннями про
письменника, портрет І.П.Котляревського; схема що буде заповнюватися
учнями під час уроку; схема подорожі троянців; виставка творів пись-
менника; словник літературознавчих термінів.
Епіграф.
Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди;
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!
Т.Г.Шевченко
Вислови, надруковані на аркушах.
В.Короленко:
Він перший почав писати мовою, якою говорило населення цілого краю, але
якою не писали. Він зробив м”яку, виразну, сильну, багату мову літературною, і українська мова, яку вважали лише місцевим наріччям, з його легкої руки зазвучала так голосно, що звуки її рознеслись по всій Росії. На ній потім співав пісні і Шевченко.
Схема, що заповнюється учнями протягом уроку
сферадіяльності |
риси характеру |
кредо |
світ захоплень |
улюблені письменники |
театр, музика |
Сфера діяльності
Учитель, канцелярист, етнограф та фольклорист, історик, мовознавець, військовослужбовець, домашній учитель, директор Полтавського театру, актор, попечитель богознавчих закладів у Полтаві.
Риси характеру
Добрий, благородний душею, енергійний, мудрий, гуманний, справедливий.
Кредо
У своїх творах перелити гарячу любов синівську до рідного народу, його героїчної історії, до його пісень і дум.
Світ захоплень
Театр, література, ставив домашні вистави.
Улюблені письменники
Вергілій, Овідій, Горацій, К. Рилєєв, О. Бестужев.
Театр
Грав сам комічні ролі. Саме для театру написав “Наталку Полтавку”, “Москаль- чарівник”.Хід уроку
І. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Вступне слово вчителя
Нашим завданням буде з”ясувати, якою людиною був митець, його громадянську позицію, світ захоплень. У цьому нам допоможуть повідомленя учнів. Інформацію, яку вони представлять, ви будете аналізувати й фіксувати в таблицю.
Учнів класу поділено на кілька груп:
біографи, літературознавці, дослідники.
ІІ.Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.
Розгляд портрета
Спершу хочу вам запропонувати поглянути на портрет письменника й визначити риси характеру, які , на вашу думку, притаманні цій особі. Опишіть зовнішність поета.Занотуйте свої здогадки у зошити.