Тема: Володимир Винниченко. «Федько - халамидник».

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Тема: Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Образи Федька і Толі.

Мета: допомогти учням розібратися в складнощах характерів та вчинків героїв оповідання; розвивати навички виразного читання, переказу, виділення головних епізодів та деталей, висловлення власного ставлення до прочитаного, обґрунтування своєї думки; сприяти усвідомленню найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину душевно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань з інтерактивними елементами.

Обладнання: портрет автора, підручники, картки з іменами, визначення типів характеру.

 

ХІД УРОКУ

1.Привітання.

2.Пароль.

3. Актуалізація опорних знань учнів.

- Кілька уроків тому ми з вами вивчили поезію Лесі Українки «Як дитиною бувало…». Пригадаймо її зараз.

(Учениця читає перші дві строфи поезії)

-А чи замислювалися ви над тим, які ви? Які люди вас оточують? Чи у вашому характері присутні такі риси, як гордість, чесність, справедливість, людяність? Сьогодні на уроці ми намагатимемось усвідомити найважливіші цінності моралі та етики, що роблять людину душевно багатою, щедрою на добро, порядність, чесність.

4. Оголошення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Образи Федька і Толі.

 

5. Завдання уроку та очікуванні результати.

         - На уроці ми з вами визначимо риси характеру Федька, які вирізняють його з кола друзів – однолітків, прокоментуємо їх. Висловимо своє ставлення до нього. Порівняємо Федька і Толю, зробимо відповідні висновки. А ще, я сподіваюсь, наша сьогоднішня розмова залишить добрий слід у душі в кожного із вас.

6.Перевірка домашнього завдання.

         - Вдома ви повинні були підготувати виразне читання уривків, які вас   найбільше вразили або сподобались. Зачитаймо їх.

(Діти зачитують уривки, пояснюють, чому саме цей уривок обрали.) 

- Дякую за гарні відповіді.

7.Узагальнення і систематизація знань.

- На минулому уроці ми навчилися розрізняти головних і другорядних персонажів. То хто ж головний герой   оповідання   і   чому?