Розробка уроків алгебри з комп’ютерною підтримкою (10 клас)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Розробка уроків алгебри з комп’ютерною підтримкою (10 клас)

Вступ

Поняття функції є важливим поняттям курсу алгебри і початків аналізу. На початку року в 10 класі декілька годин відводиться на узагальнення і систематизацію знань учнів про функції здобутих в попередніх класах. Я пропоную провести ці уроки в комп’ютерному класі використовуючи такі програмні засоби як  GRAN1 ,( CHART 2002), MyTest. Названі програми прості у користуванні, оснащені зручним інтерфейсом, максимально наближеним до інтерфейсу найбільш поширених програм загального призначення. Від користувача не вимагається значного обсягу спеціальних знань з інформатики, програмування тощо. Використання цих програм дає змогу вчителю значно інтенсифікувати спілкування його з учнями та учнів між собою, перекласти на комп’ ютер рутинні, чисто технічні та нецікаві операції, ручне виконання яких практично не розвиває інтелекту дитини, а часто навіть, навпаки, гасить його, коли дитина уподібнюється до робота чи комп’ютера, виконуючи замість нього обчислювальні, графічні та інші технічні операції.

 

Тема: Числові функції. Зростаючі і спадні, парні і непарні функції.

 

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про числові функції(область визначення і область значення функцій, зростаючі і спадні функції, парні і непарні функції).Виховувати і розвивати в учнів інтерес до математики, інформаційну культуру.

 

Комп’ютерна підтримка: Програми GRAN , MyTest.         

Хід уроку

 

I Оголошення теми, мети та плану уроку.

План уроку

  1. Мотивація навчання.
  2. Систематизація і узагальнення основних відомостей про елементарні функції.
  3. Розв’язування задач.
  4. Підсумок уроку.
  5. Д/З.

ІІ Мотивація навчання.

Вступне слово вчителя. Приклад задач, які приводять до поняття функції.

 

ІІІ Систематизація і узагальнення основних відомостей про елементарні функції.

Учні згадують означення функції, областей визначення і значень, способи її завдання, графіка функції.

Виконання вправ.

  1. Знайдіть значення функції:

а)    у точках 1; -1; 3.   Відповідь: f(1)=0; f(-1)=2; f(3)=2/3.

б)  у точках 5; 14; 30. Відповідь: f(5)=0; f(14)=3; f(30)=5.

2. Побудуйте за допомогою комп’ютера графіки функцій (а і д) та знайдіть області визначення(а-г) і значень(а, д, е):

а)              Відповідь:D(y)=R; E(y)=R.(Мал..1)

б)                 Відповідь:D(y)=(-∞;-2)U(-2;+∞); E(y)=(-∞;0)U(0;+∞).

в)            Відповідь:D(y)=(-∞-2)U(-2;0)U(0;+∞); E(y)=(-∞;0)U(0;+∞).

г)              Відповідь:D(y)=(-∞;-3)U(-3;3)U(3;+∞); E(y)= )=(-∞;0)U(0;+∞).

д)              Відповідь:D(y)=[-5;+∞); E(y)=[0;+∞).

е)            Відповідь:D(y)=R; E(y)=[2;+∞).

 

 Мал.2а)

 

 Мал.2д)

 

Вчитель пропонує учням згадати, яка функція називається зростаючою, а яка спадною. Навести приклади зростаючих(спадних) елементарних функцій

Виконання вправ:

3. Побудуйте за допомогою ПК графіки функцій та знайдіть проміжки зростання і спадання функції.

 а)   y = x-2;            Відповідь: зростає на R.

 б)   y = -x+2;          Відповідь: спадає на R.

в) y = x2+2;          Відповідь: спадає на (-∞;0], зростає на [0;+∞).

г)   y = -x2+2;        Відповідь: зростає на (-∞;0], спадає на [0;+∞).

д)   y = ;     Відповідь: зростає на [4;+∞).

е)   y =    Відповідь: спадає на (-∞;4].