План відкритого заняття. ТЕМА: Загальна схема дослідження функції та побудова її графіка.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
План відкритого заняття.
ТЕМА: Загальна схема дослідження функції та побудова її графіка.
МЕТОДИЧНА МЕТА. Показати використання адаптивної системи навчання
на занятті узагальнення та систематизації знань.
ДИДАКТИЧНА МЕТА. Узагальнити та систематизувати знання студентів з
теми «Дослідження функції і побудова її графіка за допомогою похідної».
Ознайомити студентів з можливостями програми MathCAD у дослідженні
функцій. Розвивати світогляд студентів, інтерес до математики; сприяти
розвиткові логічного мислення; навчати прийомів самоконтролю та
взаємоконтролю.
ВИХОВНА МЕТА. Виховувати культуру математичної мови, ерудованість
та наполегливість, взаємодопомогу, відповідальність.
ВИД ЗАНЯТТЯ. Семінар.
ТИП ЗАНЯТТЯ. Узагальнення та систематизації знань.
МІЖПРЕДМЕТНИЙ ЗВ'ЯЗОК:
ЗАБЕЗПЕЧУЮЧІ: математика, інформатика.
ЗАБЕЗПЕЧУВАНІ: економіка підприємства, бухгалтерський облік.
ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ:комп’ютер, програма MathCAD, мм ПРОЕКТОР.
МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕСПЕЧЕННЯ: картки самоконтролю, роздатковий
матеріал, кодопозитиви, проблемні питання, опорні конспекти,
презентації.
ЗМІСТ І ХІД ЗАНЯТТЯ.
1. Організаційний момент.
Відзначити відсутніх, перевірити наявність учбових приладів, записати дату проведення і тему заняття. Кожен студент одержує картку самоконтролю, де відмічає у балах свою роботу на уроці. (Додаток А)
2. Актуалізація опорних знань.
2.1. Перевірити домашнє завдання за допомогою кодоскопу та відповісти на запитання, що виникли у учнів під час виконання домашнього завдання.
№ 1. Дослідити функцію на монотонність, екстремум, опуклість та знайти точки перегину.
Розв’язання.
Область визначення є множина всіх дійсних чисел.
Знайдемо стаціонарні точки функції: , . Відмітимо критичні точки першого роду на числовій прямій і досліджуємо знак похідної в кожному із одержаних проміжків:
Функція зростає при , спадає при ;
- точка максимуму, - точка мінімуму, .
За допомогою другої похідної знаходимо напрямки опуклості і точки перегину графіка функції: , - критична точка другого роду, . Досліджуєм знаки другої похідної:
Графік функції повернутий опуклістю вниз на интервалі; і вгору ;
- точка перегину, .
№ 2. Знайти найбільше та найменше значення функції на відрізку:
Розв’язання.
Знайдемо похідну функції і критичні точки першого роду з умови .
Знайдемо значення функції на кінцях відрізку та у критичних точках:
;
таким чином, та .
Викладач підводить підсумок за виконанням домашнього завдання, студенти виставляють бали у картки самоконтролю.
2.2. Викладач. А зараз я вам пропоную заповнити таблицю – тест, за допомогою якого ми повторимо обчислення похідної та побудову елементарних графіків.(Перевірка здійснюється за допомогою слайда з усними коментаріями). (Додаток Б)
Завдання-таблиця, у клітках якої потрібно знаком «+» указати відповідність «функція – графік похідної цієї функції».