Тема. Властивості степеня з цілим показником.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Тема. Властивості степеня з цілим показником.

Мета. Сформувати прикладну необхідність вивчення властивостей степеня з натуральним показником. На прикладі задач астрономічного змісту дослідити і довести ці властивості та виробити навики та вміння застосування їх до розв’язання вправ та задач прикладного характеру.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу. Урок постановки проблемної задачі та знаходження шляхів її вирішення.

Обладнання:підручник (Г.П., Бевз В.Г., Алгебра 7клас, Зодіак – ЕКО, 2007); посібник(Мерзляк А.Г.,Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра 7 клас, Гімназія, 2007); мультимедійний проектор; середовище Stellarium; картки.

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя.

- Доброго дня діти та наші гості. Сьогодні вашій увазі буде продемонстрований дещо нестандартний урок. Але перед тим як я розповім вам про формат його проведення виконаємо рефлексію.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

         ІІ.1. Запитання до класу:

1.     З якими математичними поняттями на уроках математики ви працювали попередні 6 років? (Числами, виразам, рівняннями, … .)

2.       Які операції ви вмієте виконувати над числами? (Прочитати число; записати; порівняти; додати; відняти; помножити; поділити; піднести до степеня.)

3.     Який розділ математики ми почали вивчати в 7-му класі? (Алгебру)

4.     Що вивчає алгебра? (Наука про властивості виразів, рівнянь, нерівностей, … .)

5.     Які саме вирази ми зараз вивчаємо? (Вирази зі степенями)

6.       То які операції нам потрібно вміти виконувати над виразами зі степенями? (Прочитати вирази зі степенями; записати; порівняти; додати; відняти; помножити; поділити; піднести до степеня.)

7.       Які з цих операцій ми вже вміємо виконувати? (Прочитати вирази зі степенями; записати; порівняти; додати; відняти.)

8.       Які ще потрібно вивчити? (Множення, ділення та піднесення до степеня виразів зі степенями.)

9.       Сформулюйте означення степеня. (Степенем називається добуток кількох однакових множників.)

10. Запишіть буквену модель та назвіть складові цієї моделі. (

11. Назвіть властивості основи степеня.

(1. Додатна основа у будь-якому степені – число додатне;

 2.а) Від’ємна основа у парному степені – число додатне;

    б) Від’ємна основа у непарному степені – число від’ємне).

12. Яка існує домовленість для запису чисел “ велетнів ”? (Стандартний запис числа.)

ІІІ. Постановка проблемної задачі.

- Молодці! Гарно справились. Не випадково останнє завдання було про масу Землі. Я пропоную вам на уроці здійснити невеличку подорож у космос, адже людській думці завжди притаманне бажання проникнути в суть речей, усвідомити справжнє положення Землі й людини у Всесвіті. Нас завжди манить свою таємничістю те, що не можна, безпосередньо, “побачити неозброєним оком”, до чого не можна “доторкнутися”. Тому на сьогоднішньому уроці ми спробуємо осягнути людським розумом те, чого не можна виміряти.
- Отож, вперед до відкриттів Космосу.