План-конспект уроку в 5-му класі. Один день праці на підприємстві.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

Один день праці на підприємстві

План-конспект уроку в 5-му класі Тема уроку: Відсоткові розрахунки.
Мета уроку: Формування в учнів вмінь самостійно визначати тип задачі на відсотки та навичок обчислень відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення двох чисел; розкрити практичну необхідність вивчення теми «Відсотки» в шкільному курсі; розвивати інтерес до математики, прагнення до самовдосконалення; виховувати почуття колективізму та відповідальності перед колективом.
Тип уроку - урок узагальнення та систематизації знань, вмінь, навичок.
 
Форма уроку - відтворення ігрової ситуації
Форми роботи - парна ( бухгалтерія )
групова ( економічний відділ ЕВ, кадровий відділ

ВК, відділ торгових зв'язків ВТЗ ) На уроці застосований диференційований підхід до підбору задач.
Бухгалтерія - задачі середнього рівня  ВК і ЕВ - задачі достатнього рівня ВТЗ - задачі високого рівня.

 

Зміст уроку

1. Актуалізація опорних знань

-         Що називають відсотком?

-         За скільки відсотків приймають цілу величину?

-         Як виразити відсотки у вигляді десяткового дробу?

-         Як записати дріб у вигляді відсотків?

-         Як знайти відсоток від числа?

-         Як знайти число за його відсотком?

-         Як обчислюється відсоткове відношення

2. Мотивація навчальної діяльності. Введення в гру.

Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки" ?

Щоб впевнитися, що ця тема дійсно важлива і ми вивчили її недаремно , уявімо собі, що наш клас - є сусіднім агроформуванням ДП «Агро-Аврора», на якому працюють і ваші батьки.

Як на будь-якому великому підприємстві нам потрібно мати такі відділи: бухгалтерію, економічний відділ, відділ кадрів, відділ торгових зв'язків.

( на столи виставляються таблички)

 

Вам необхідно вибрати начальників відділів, які будуть звітувати про роботу всього вашого відділу.

Отже, в нас сьогодні звичайний робочий день. Починаємо його з ранкової оперативки. Кожен відділ отримує своє завдання: ЕВ - виконує економічні розрахунки, ВК - вирішує питання працівників, ВІЗ - розрахунки з підприємствами, на які відправляється наша продукція.

Бухгалтерський відділ, найчисленніший, буде працювати таким чином: на кожну парту я даю дві відомості для нарахування заробітної плати. В одній з них вам потрібно підрахувати суму грошей, яка буде відрахована від заробітку робітника, і суму, яку він отримає на руки. В другій відомості необхідно відновити записи, випадково знищені. Ви працюєте в парі з сусідом. Після того, як закінчиться робочий час, ви віддасте відомості головному бухгалтеру, попередньо підписавши їх своїм прізвищем для перевірки якості вашої роботи.

Про якість роботи інших відділів ми будемо судити по звіту їх начальників, яким необхідно буде вийти до дошки, записати і прокоментувати розв'язок однієї із запропонованих задач, якої саме, я скажу пізніше. Всі розв'язки повинні бути записані у зошиті. Через 20 хвилин робочий день закінчиться, і ми з вами знов зустрінемось на вечірньому засіданні.

(Під час виконання роботи учнями класу вчитель допомагає їм скоординувати їхню роботу. Підходячи до учнів ЕВ, ВК, ВТЗ, звертає їх увагу, що після розв'язування задачі кожним з них, треба обговорити (перевірити) її розв'язок всім відділом.

Через 15 хвилин від початку роботи вчитель просить начальників відділів вийти до дошки та записати задачі : ЕВ - №1, ВК-№3, ВТЗ -№2.Через 20 хвилин від початку роботи вислуховуються розв'язки задач коло дошки. Необхідно звернути увагу, щоб перед коментуванням задачі учні називали до якого типу задач на відсотки вона відноситься. )