Тема: Повторення. Пропорції. (Застосування “ Золотого перерізу”)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок математики в 6 класі.

( Доцільно проводити в кінці навчального року, при повторенні навчального матеріалу.)

 

Тема: Повторення. Пропорції.

(Застосування Золотого перерізу”)

Мета:

        Повторення і узагальнення матеріалу з теми «Пропорції».

        Познайомити учнів із застосуванням відношення «золотого перерізу».

        Виховувати інтерес до математики через показ практичного застосування математичних знань в житті людини.

        Формувати навички самоконтролю, взаємоконтролю, увагу, наполегливість.

        Розвивати логічне і творче мислення.

 

Хід уроку:

 Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати вправи та задачі на відношення та пропорції, а також познайомимося із застосуванням «золотого перерізу», яке ви зможете зрозуміти завдяки набутим знанням.

У кожного із вас на парті є конверт, у якому вкладені всі необхідні картки для сьогоднішньої роботи. Із конверта достаньте листок оцінювання, на якому ви будете виставлять кількість зароблених балів на кожному етапі роботи.

I.Перевірка домашнього завдання.

Проводиться взаємо перевірка за записами, вивішеними на дошці. Оцінка виставляється в лист оцінювання.

                     ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

Прізвище                                         клас

Виконана робота

Кількість балів

Примітки

1

Домашня робота

 

 

2

Усний рахунок

 

 

3

Командна робота

 

 

4

Робота біля дошки

 

 

5

Самостійна робота

 

 

6

Кросворд

 

 

 

 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Достаємо з конверта картку, з вправами для усного рахунку. За дві хвилини необхідно розв'язати найбільшу кількість прикладів.

 

Вправи для усного рахунку

І варіант      

а) 7+0,2

       : 6

        ·2

      -1,4

        ?

б) 10.9-1

           : 3

           ·2

           -5.6

           ?

в) 6-2,4

       : 6

        ·3

      +0,2

        ?

г) 40 ·0,4

          : 10

          +0,5

          : 0,7

           ?

д) 4,2+4,8

          : 5

          : 3 

        +4,4

        ?

ІІ варіант

а) 1,5+2

          ·3

          : 5

          -1,1

        ?

б)   5.9-2

           : 3

           ·2

           -1,6

           ?

в) 6-1,2

       : 6

        ·3

      -0,4

        ?

г) 9  : 0,3

          : 10

          -1,2

          :0,6

           ?

д)1,2+6,8

          : 5

          : 4 

        +4,6

          ?

Учні обмінюються листочками і здійснюють взаємоперевірку   за   записами   на   дошці (кожен приклад 2 бали).

Одержали відповіді: 1,1,2,3,5.

Результати записуються в оціночний листок.

Повідомлення

Якщо уважно розглянути отриманий ряд чисел і продовжити його за правилом: де кожне наступне число дорівнює сумі двох попередніх тоді утвориться ряд 1,1,2,3,5,8,13,21,34,... і т.д., який називається рядом Фібоначчі. Італійський математик Леонардо Пізанський (1180-1240) за прізвиськом Фібоначчі, що означає „син добродушного", гуляючи по лісу, звернув увагу на те, що, коли паросток ахілеї пробивається з-під землі, у нього виростає тільки один маленький листочок, потім на стеблі з'являється ще один, потім - два, а потім - три, а потім, число листків наростає у відповідності: 1,2,3,5,8,13,21,....

Таку ж саму закономірність він отримав, контролюючи кількість пелюсток у різних квітів. Так, лілії та іриси мають по 3 пелюсточки; лютики мають по 5 пелюсток; деякі дельфініуми - по 8; золотоцвіт - 13; у деяких айстр їх 21, у маргариток їх почти завжди 34, 55, або 89 пелюсток.

(Демонструються слайди)