Тип уроку. Урок позакласного читання.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Мета уроку. Розширити та поглибити знання дітей з розділу "Шкільними стежинами", познайомивши дітей з творами В. О. Сухомлинського; удосконалювати якості читання дітей; вчити самостійно робити добірку творів вивченого автора; сприяти розвитку мовлення, мислення, оперативної пам'яті, виробити вміння концентрувати увагу, володіти голосом. Закріплювати вміння працювати з жанром ОПОВІДАННЯ. Виховувати інтерес до художніх творів, почуття доброти, милосердя, любові та поваги до рідних, друзів, тварин, бережливе ставлення до природи. 

Обладнання. Портрет В.О.Сухомлинського, збірка його творів, картки для індивідуальної роботи, малюнки, казкові герої "Читайлик", "Питайлик", "Довідкове бюро", "Віконце у навколишній світ", Казка-сюрприз.  

Тип уроку. Урок позакласного читання.

 

Хід уроку

1.Організація навчальної діяльності.

Дзвоник дзвонить, не стихає:

Гей до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

Зараз, урок читання.

Це незвичайний урок.

2 . Створення ситуація успіху.

2.1. Введення казкового героя.

­- Хто це стукає, у двері ?Відчинимо!

(Заходять до класу Читайлик та Питайлик).

Здрастуйте, друзі мої дорогі!

Я Читайлик, хлопчик невеличкий,

Так мене назвали люди недарма!

Я завжди читати маю добру звичку.

Є у світі цікавого так багато –

Я намагаюсь про все прочитати.

Щось розкажуть дома мама і тато,

Щось дідусь, бабуся можуть розказати,

Але найбільше у бібліотеці можна прочитати.

Питайлик. А що ж таке бібліотека?

Учитель. А ти хто?

Питайлик. Я, Питайлик, я крокую; з Читайликом шкільними стежинами, бо питань зібралась у мене повна торбинка. Ми прийшли до школи, бо саме в ній багато чого вчать. Може ви мені й підкажете, що таке та бібліотека - де найбільше можна прочитати.

2.2. Ознайомлення з поняттям "бібліотека", "бібліотекар".

Учитель. Спробуємо, а допоможе нам "Довідкове бюро".

 

Учитель. Перша бібліотека з'явилась на Україні ще за Ярослава Мудрого, близько IX ст. назад. У перекладі з грецької - бібліотека - сховище, зібрання ; це місце, де проживають книги. Погляньте, якими мудрими були наші предки, вони казали: - Книги - це ріки, що наповнюють всесвіт. Книги - це джерело мудрості. ( Вчитель виставляє в довідкове бюро стрічки з написами.) Тож промовимо хором, звертаючи увагу на наголос

 

БІБЛІОТЕКА. 

А хто працює в бібліотеці? 

БІБЛІОТЕКАР.

Промовимо разом, звертаючи увагу на наголос. Тож, завжди пам'ятаймо, як треба поводитись в бібліотеці!

3. Постановка навчальної задачі.

Сьогодні у нас урок позакласного читання за оповіданнями, написаними видатним учителем:

(звучить текст, під супровід легкої інструментальної музики)

«Ходімо діти, до школи ,- сказав загадковим голосом учитель і попрямував у сад. Так, наша школа; буде тут під гіллястою грушею. Скинемо ось тут черевики і підемо босі, як звикли ви бігати, ціле літо..!»

Незвичайна школа, незвичайний учитель - так називали люди В.О.Сухомлинського.

3.1. Демонстрація портрета В.О.Сухомлинського.