Урок читання в 1 класі за системою розвивального навчання (Д.Б.Ельконін – В.В. Давидов)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Урок  читання в 1 класі

за системою розвивального навчання (Д.Б.Ельконін – В.В. Давидов) 

Тема: Апостроф. 

Мета: продовжити засвоєння учнями слів зі знаком «апостроф», вчити їх читати слова з апострофом, виробляти уміння встановлювати звуко-буквенний аналіз у таких словах, поповнювати словниковий запас учнів, розвивати мовленнєві навички, виховувати любов до сім’ї та праці.

Тип уроку: розв’язування часткової задачі.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, предметні малюнки, зображення родини, картки.

 

Хід уроку 

І. Організаційна частина.

- Діти, ви почуєте зараз вислів і скажете, до якого уроку ми з вами приготувались:

            «Читай з нами, читай як ми, читай краще нас».

-          До я кого уроку ви повинні були приготуватися?

-          Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя. Усміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд. Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.

 

ІІ. Створення ситуації успіху. 

1. Мовна зарядка

а) Гра «Телевізор»

( у вчителя і дітей-екрани-таблиці зі складами та водні маркери- пульти)

- Знайдіть на своїх екранах склади:

во, ну, дя, ме, ні...

(діти на своїх екранах обводять маркером-пультом склади)

- Знайдіть та прочитайте слова:

мама, мова, мило, вода, люди...

 

б) Гра „Вчитель” (Робота в парі)

- Прочитайте слова, знайдіть помилки та виправте їх.

 

    пять бубликів               подвіря біле-біле

        пахне м’ята             компютер вимкнено

деревяний стіл        маряна лагідна

- Чи знайшли в словах помилки? Доведіть свою думку.

- Молодці, справились із завданням.

-А чи всім вдалося знайти помилки швидко?

 

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.       

1.Відгадування загадки.

Я не риба і не птах,

Є в ганчір’ї, в реп’яхах.

Я не звір і не людина,

Але зна мене й дитина. (Апостроф). 

-          Чи здогадались ви про що у нас на уроці піде мова?

-          Сьогодні на уроці ми будемо працювати над словами з апострофом, над їх вимовою та звуковим аналізом.

-           Щоб надалі ви не робили помилок в цих словах та змогли виправляти інших.

 

IV. Розв’язування часткової задачі. 

1.Бесіда.

-          Давайте пригадаємо, що ви вже знаєте про апостроф?

(Апостроф – це знак, він є не в кожній мові. Позначає роздільну вимову. Стоїть завжди після твердих приголосних, а букви «я», «ю», «є», «ї» після апострофа позначають два звуки).