Тема. Закріплення знань про часові форми дієслова.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Тема. Закріплення знань про часові форми дієслова.

Мета. Удосконалювати вміння розрізняти дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу, добирати влучні дієслова до малюнків, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до птахів.

Обладнання. Малюнки птахів, презентація «Загадки про птахів», картки з диференційованими завданнями, перфокарти словникових слів (по групах), алгоритми «Звуко-буквенний аналіз слів», «Опис птаха», звукозапис «Пісні птахів», дидактичний матеріал.

 

Хід уроку

І. Організація класу

    Дзвоник всім нам дав наказ –

    До роботи швидше в клас.

    Попрацюєм всі старанно,

    Щоб урок пройшов немарно.

 

ІІ. Основна частина уроку

1.     Актуалізація опорних знань

1). Вступне слово вчителя

-         Відгадайте загадку:

Пробудився гайок,

Зустрічає пташок,

Дзвінко пісня лунає,

Коли це буває?                   (Весною.)

-         З поданих слів складіть речення. Поясніть, як розумієте вислів:

рік      годує     день      Весняний   (Весняний день рік годує.)

-         Назвіть весняні місяці. (Березень, квітень, травень)

-         Звідки пішла назва кожного з них?

«Березень» - від того, що починали «плакати» - сокорушити берези;

«Квітень» - починають квітнути різні рослини;

«Травень» - «буяють», тобто ростуть великі і соковиті трави.

2). Каліграфічна хвилинка

   Кк   кв   ві   іт   те   ен   нь

   - Яке слово розтягнули?        (Квітень)

3). Звуко-буквенний аналіз слова квітень. (За таблицею-алгоритмом).

4). Словникова робота (на перфокартках). Групова робота.

     І група: Спиши слова, встав пропущену букву.

Дят.л, жайв.р.нок, за.ць, с.л.вей, з.зуля, г.р.бець, голу., п.р.пілка, с.рока, с.ниця.

- Яким словом можна об’єднати ці слова? (Птахи.)

- Яке слово виявилось зайвим?  

 

 ІІ група: Спиши слова, встав пропущену букву.

В.дмідь, за.ць, .лень, в.рблюд, .жак, дят.л, л.сиця, хом.як, с.бака, св.ня, т.ля.

- Яким словом можна об’єднати ці слова? (Тварини.)

     - Яке слово виявилось зайвим?  

 

    ІІІ група: Спиши слова, встав пропущену букву.

Яс.н, абр.кос, а.стра, ап.льсин, в.дмідь, кукуру.за, очере., пш.ниця, ч.ремха, ч.решня, .рина.

- Яким словом можна об’єднати ці слова? (Рослини.)

- Яке слово виявилось зайвим?

 

5). Хвилинка розвитку мовлення

    - Подивіться на картину. Використовуючи зображене і власний досвід складіть речення про квітень за опорою (динамічна таблиця):

 Квітень

·        сонце…

·        небо …

·        трава …

·        квіти …

·        дерева …

·        птахи …

·        люди …

- В народі кажуть: Коли квітень з водою, то травень з травою. Як розумієте?

- Яке свято відзначаємо сьогодні за народним календарем? (Благовіщення.) Селяни з особливою пошаною ставились до нього, оскільки вважали, що «Бог у цей день благословляє всі рослини», а відтак було за великий гріх братися за любу роботу.

Існує повір’я, що навіть птиця на Благовіщення не в’є гнізда.

Прикмета: Якщо тепла весна, то з Благовісника сіяли ярину.

 

2. Оголошення теми та мети уроку

    - Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати вміння розрізняти дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу, добирати влучні дієслова до малюнків, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, поговоримо більш детально про птахів.

 

3. Робота над темою уроку