Заняття з математики (старша група)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Заняття з математики.  (старша група) 

Тема: Контрольне заняття.

Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами. Закріпити вміння дітей рахувати в межах від 1 до 10. Вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними. Закріпити вміння розрізняти геометричні фігури за їх властивостями та назвою: круг, квадрат, трикутник. Порівняння смужок за довжиною та шириною. Закріпити назву кольорів і вміння визначати на дотик з якого матеріалу виготовлений предмет. Виховувати увагу, самостійність, витримку, звичку до самоконтролю.

Матеріал:

 Демонстраційний: Набір цифр від 1 до 10, металофон, геометричні фігури, умовні міри, предметні картки, дрібні іграшки.

Роздавальний матеріал: картки з цифрами, дві смужки для викладання предметних карток, різні за довжиною та шириною смужки, геометричні фігури, предметні картинки.

 

1. Організаційний момент.

Привітання

Вихователь: Добрий день, шановні діти!

                      Вправо-вліво поверніться,

                      Одне одному всміхніться

                      А дню ясному вклоніться.

Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стане тепліше. Даруйте всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.

-         Діти, зараз у нас заняття з математики.

2.Мотиваційний момент.

( Стук у двері. Заходить Курочка-Журочка та плаче).

Вихователь: Добрий день Курочко-Журочко! Чому ти така засмучена та ще й плачеш?

Курочка: Як мені не плакати, коли Скрекотуха забрала у мене моїх маленьких діток, а мені залишила листа якого я й прочитати не можу. Діти, допоможіть мені будь-ласка!

Вихователь: Ну, звичайно ми тобі допоможемо.

Курка: А ви знаєте як звуться мої маленькі дітки?

Діти: Курчата.

Вихователь: Ми навіть можемо тобі довести це.

(Діти складають розповідь-опис).

Курчат висиджує квочка. Вони вилуплюються з яйця. Тіло курчат складається: з голови, на якій розміщені очі, дзьоб, вуха яких не бачимо, бо вони заховані під пухом, з тулуба, на якому є крила, хвіст і лапки. Курчата люблять їсти черв’яків, подрібнені зерна пшениці та кукурудзи, а ще щипають травичку.

Квочка: Так, бачу ви все знаєте про моїх діток, а ще якщо виконаєте ці завдання, то знайдете їх обов’язково.

 

3. Основна частина.

Активізація діяльності дітей через гру

Вихователь: (читає лист ) Розв’язати слід завдання не прості, а математичні! Виконавши їх ви врятуєте десятьох курчат

1. Гра «Квочка та курчата»

( Порядкова лічба в межах десяти).

Вийшла курка за поріг

Прогулятись у дворі

Слідом – хлоп’ята, дівчата –

Жовті курчата.

Квочка їм: « Кудах-тах,тах,

Не ховайтеся в кущах.

Де ви, скільки вас?»

2. Гра « Скільки зерняток?»

( Гра на розвиток уваги).

Вихователь стукає по металофону. Дитина слухає і каже скільки разів простукав вихователь, щоб визначити кількість зерняток.

3. Гра « Оплески»

Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі.

4. Гра «Яке число промайнуло?»

Вихователь, рахуючи кожен раз до 10-ти навмисне пропускає якесь число. Дитина відповідає яке число пропущене.

5. Завдання.

Робота з смужками на повторення порядкової лічби від 1 до 10.