Тема: Поняття нульової величини

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

Тема: Поняття нульової величини

Мета: познайомити дітей з нульовою величиною, довести,що існує нульова величина. Вдосконалювати розв’язування задач, застосовуючи переставний закон додавання. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до уроків математики.

Тип уроку: розв’язування часткової задачі

Обладнання: ”математичні будинки”, цифри, схеми.

 

Хід уроку.

I. Організаційна частина1. Перевірка готовності дітей до уроку

- Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя. Усміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд. Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.

 

II. Створення ситуації успіху.

1. Усний рахунок.

Фронтальна робота

а) порахувати числа;

від 0 до 7, від 4 до 9, від 9 до 12, від 11 до 20.

б) назвати „сусідів чисел”

1,7,10,18,20

в)  Гра „Сніжні кульки”

- Діти загадують приклади на додавання та віднімання в межах 10 і кидають кульку, зроблену з паперу, один одному. У кого кульок буде найбільше, той і виграв. 

 

Індивідуальна робота

а) заповнити „математичні будинки”

- „Заселіть жителів” будинку на етажі, але за умовою, що в першому будинку буде не більше шести жителів на етажі, в другому – не більше десяти, а в третьому – не більше дев’яти.

 

2. Хвилинка каліграфії

- Розв’яжіть задачу - жарт, а відповідь до задачі і буде нашою хвилинкою каліграфії.

Задача - жарт

Коли господар вийшов у садок із рушницею, з одного дерева впало 4 сусіди, а з другого – 3 сусіди. Скільки всього сусідів упало з дерев? (7)

- Чому вчить ця задача?

- Хвилинка каліграфії число 7.

3. Розв’язування задачі (групова робота)

- Оберіть правильну схему до задачі - жарт і розв’яжіть її.

Задача - жарт

Якщо в каструлю з 5 літрами супу вкинути м’яча -1 літр супу вихлюпнеться , а потім, ще раз вкинути. Скільки літрів супу залишиться в каструлі?