ТЕМА: Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до 1.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ В 3 КЛАСІ 

ТЕМА: Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до 1.

МЕТА: засвоїти таблицю множення числа 7; повторити назви чисел при множенні; вправляти учнів у розв’язанні задачі на зведення до одиниці, знаходженні значення виразів на дві дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій в виразах;

розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння аналізувати;

виховувати бережливе ставлення до результатів людської праці

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань

МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: малюнки з прикладами, таблиці для усного рахунку, таблиці із схемами до задач, картки для самостійної роботи, конверти з геометричними фігурами, лотереї, Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл. –        К.: Освіта, 2003. – 160с.  

ХІД УРОКУ:

І. Етап орієнтації 

 

1. Робота у колі.

Вчитель:

-                     Сьогодні ми вирушаємо у тривалу подорож від острова “Добрих надій” до острова “Міцних знань”. На нашому шляху, звичайно, будуть зустрічатись різні перепони. Але саме від нас, від наших знань, умінь, навичок, творчості залежить, чи доберемось до острова чи ні. Тема нашого уроку - засвоєння таблиці множення числа сім, розв’язання задач і прикладів.

 

2. Вправа очікування.

 - А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Діти прикріплюють картки у вигляді паперових корабликів із своїми очікуваннями на таблицю у перший стовпчик “Хочу знати, хочу вміти”, починаючи фразою: „Від сьогоднішнього уроку я очікую…”).

 

ІІ. Етап проектування

 

1. Знайомство з планом уроку. 

- Запрошую вас до роботи у класі. А розпочати наш урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які на нас чекають. 

 

  1. Дидактична гра “Виграш у лотерею”
  2. Перевірка домашнього завдання
  3. Усний рахунок
  4. Хвилинка каліграфії
  5. Самостійна робота
  6. Таблиця множення числа 7
  7. Розв’язання прикладів
  8. Числа при відніманні називаються ...
  9. Домашнє завдання

(додаток )

 

2. Дидактична гра “Виграш у лотерею”

Учень, що виграв в лотерею минулого уроку нагадує, що робили, чого навчились на попередньому уроці: “Ми вчились розв’язувати задачі на зведення до одиниці, складали задачі за коротким записом, виконували дії над числами, повторювали як називаються числа при відніманні”, далі учень витягує картку з ім’ям наступного учня, що виграв в лотерею.

 

3.Перевірка домашнього завдання (диференційовано)

- Що ж повинна мати кожна людина, яка вирушає у подорож на кораблі? (квиток).            А отримаєте ви квитки тільки тоді, коли виконаєте всі завдання капітана.

 

а ) учні І групи (усно)

№ 236. Матері 24 роки, а донці 4 роки. У скільки разів мати старша за доньку? На скільки років донька молодша за матір?

 - Скільки запитань у задачі?

 - Якою математичною дією знаходили відповіді на запитання, чому?

 - Як знайшли на скільки донька молодша за матір?

На дошці картки: 24 : 4 = 6                           24 – 4 = 20

(додаток)

б) учні ІІ групи на картках розв’язують аналогічну задачу.

   У похід вирушили 48 хлопчиків і 6 дівчаток. У скільки разів хлопчиків більше ніж дівчаток? На скільки дівчаток менше ніж хлопчиків?

Самоперевірка (48 : 6 = 8)     48 –6 = 42

(додаток)

 

ІІІ. Орієнтація учнів у місці матеріалу уроку