Урок позакласного читання з розвитку позитивного мислення за книгою Е. Портер « Поліанна» ( 4 клас)

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок позакласного читання з розвитку позитивного мислення за книгою Е. Портер « Поліанна»( 4 клас)

Тема. Роль Поліанни в житті жителів міста Белдінгсвіля.

Мета. Розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, активізувати читацьку пам’ять, формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного і посилатися під час відповіді на текст книжки, сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив, виховувати доброзичливість, розвивати позитивне мислення.

Обладнання: книги Е. Портер « Поліанна»,виставка ілюстрацій до сюжетів з книги, портретів головного героя- Поліанни, індивідуальні картки досліджень « Роль Поліанни в житті жителів міста Белдінгсвіля», набір рис характеру.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

- Я дуже рада, що ви, діти, прочитали світовий бестселер  Елеонор  Портер«Поліанна»,намалювали ілюстрації до улюблених епізодів твору,працювали в групах, готуючись до уроку,розмірковуючи над змістом та головною думкою книги. Вірю, що ми з радістю попрацюємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Дізнавшись, що наш клас прочитав « Поліанну», до нас на урок попросився кореспондент міської газети « Новачок» , щоб взяти у вас інтерв’ю. Проходьте, будь ласка, Богдане Михайловичу.(Учень вітається, представляється і розпочинає опитування)

- Що ви можете розповісти про історію написання книги?

- Скільки років тому вийшов у світ роман?

- Яка доля роману після першого видання?

- Чому книга така популярна? Що саме захопило читачів?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Прогнозування.

-          Шановний кореспонденте, якраз темою нашого уроку і є дослідження ролі Поліанни в житті жителів міста Белдінгсвіля.

-          Діти, як ви думаєте, чому навчить вас сьогоднішній урок?

( Більшість учнів прогнозували, що вони навчаться радіти так, як головна героїня або ж навчаться грати в гру « Радість»)

 

ІV. Робота над темою уроку.

1.       Стислий переказ твору за планом. ( План заздалегідь написаний на дошці і складений учителем, так як твір об’ємний, близько 200 сторінок. Пункти плану можуть бути проілюстровані дитячими малюнками, які діти готували до уроку.)

1.Лист.

2.Обов’язок.

3.Приїзд Поліанни.

4.Режим дня.

5.Гра в радість.

6.Школярка.

7.Нещастя.

8.Знову радість.

Стислий переказ твору

      На початку літа міс Полі Гарінгтон отримала лист, в якому повідомлялось, що її племінниця, Поліанна, залишилась сиротою, так як у неї померла мама, сестра міс Поллі, а потім тато, священик Джон Вітьєр, і просили взяти дівчинку на виховання.

      Міс Поллі вважала своїм обов’язком забрати дівчинку до себе. Вона наказала своїй служниці Ненсі приготувати кімнату на горищі для Поліанни і зустріти дівчинку на станції.

      Ненсі так і зробила, хоча була дуже невдоволена тим, що дівчинку поселяють у кімнату на горищі, де було лише ліжко, стіл, стілець, голі стіни, підлога і вікна, а не в одній з розкішних кімнат великого будинку. На станції вона побачила Поліанну.( ст.. 17)