Словникова робота в 4 класі. Робочий зошит. У робочому зошиті запропоновано завдання для вироблення орфографічних та орфоепічних навичок в учнів 4 класу.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Для батьків і вчителів!
Дитина переступає поріг школи, вона відкриває для себе багато нового, незвіданого завдяки своїм здібностям. Але, отримуючи певний багаж знань, дитині стає важко вчитися, вона втрачає інтерес до знань. А допомагає зберегти його розвиток творчих здібностей учнів.
Розвиток творчих здібностей – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, розвиток психічних процесів.
Розвиток творчих здібностей включає і розвиток мислення – вміння узагальнювати, перетворювати знання в гнучкі системи, творчо аналізувати ситуацію.
Ми розвиваємо в дітей творчість – уміння комбінувати, знаходити аналоги, реконструювати, вироблення особистої думки, тактики при розв'язуванні проблем, пошук виходу із складних і екстремальних ситуацій.
У кожному класі початкової школи програма з української мови передбачає вивчення слів, правопис і вимову яких потрібно запам'ятати. Поєднавши цю роботу із розвитком творчих здібностей, вчитель спроможний домогтися не «зазубрювання» слів, а свідомого запам'ятовування через систему вправ, ребусів. Пропоную систему вправ і ребусів для здійснення словникової роботи у 4 класі над словами, які призначені для запам'ятовування у цьому класі і визначеними програмою.
Слова, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати у 4 класі: аеродром, будь ласка, ввечері, вдень, взимку, вісімдесяти, влітку, восени, вперед, вранці, вчора, гардероб, гектар, гвинтівка, до побачення, держава, дисципліна, ззаду, інженер, кілометр, ліворуч, механік, мізинець, мільйон, назад, напам'ять, океан, попереду, посередині, портрет, праворуч, п'ятдесят, п'ятдесяти, п'ятсот, революція, республіка, сигнал, сімдесяти, телеграма, телефон, температура, тепер, терпуг, трамвай, тролейбус, фанера, фартух, футбол, цемент, чернетка, шеренга, шістнадцять, шістдесят, шістдесяти, шістсот, щогодини, щоденно, щотижня, юннат, ярина.будь ласка, ввечрі, вдень, взимку, вісімдсяти, влітку, восни, впред, вранці, вчора, гардроб, гктар, гвнтівка, до побачення, држава, дсцпліна, ззаду, інжнер, кілометр, ліворуч, мханік, мізинць, мільйон, назад, напам'ять, окан, поперду, посредні, портрет, праворуч, п'ятдесят, п'ятдсяти, п'ятсот, рволюція, рспубліка, сгнал, сімдсяти, тлграма, тлфон, тмпратура, тпер, трпуг, трамвай, тролейбус, фанера, фартух, футбол, цмент, чрнетка, шренга, шістнадцять, шістдсят, шістдсяти, шістсот, щогодини, щоденно, щотижня, юннат, ярна.
(Виділені ненаголошені [е], [и] вимовляються з наближенням до [и], [е].)
Принципи побудови ребусів у деяких словах змінені, що сприятиме розвитку мислення, вміння аналізувати.
Дітям пропонується ребус до виучуваного слова (демонстраційна картка).
У рубриці «Пофантазуй» дітям пропонується самостійно скласти ребуси до слів.
Для пояснення лексичного значення слова пропонується:
«Довідкове бюро» – вказівка сторінки «Тематичного словника школяра» К.С.Прищепи (для вироблення вміння працювати із словником.);
& – звернення до витоків слова;
¡ – спільнокореневі слова;
Ý – синоніми;
ó – антоніми;
z – фольклорний віночок (прислів'я, приказки, скоромовки, прикмети);
B – загадки;
¢ –(віконце для допитливих) = коли так кажуть? (пояснення стійких фразеологічних зворотів, висловів).
J – творчі завдання, пофантазуй; це цікаво!
Вправи для закріплення грамотності, розвитку зв'язного мовлення:
° встав пропущені букви;
° добери перевірні слова;
° поділи слово на склади і для переносу;
° зроби звуковий аналіз слова;
° добери до слова його ознаки;
° постав запитання до слова;
° запиши відгадку;
° з букв слова запиши інші слова;
° відшукай ноту у слові;
° склади речення;
° встанови зв’язок слів у реченні;
° розбери слово за будовою;
° постав іменник у родовому відмінку однини;
° розбери слово як частину мови (порядок морфологічного розбору додається);
è – перевір себе (до того завдання, після якого стоїть).