Урок української мови. 3 клас. Тема: Загальне поняття про прикметник.

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок української мови

3 клас

Тема: Загальне поняття про прикметник.

Мета: розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням і роллю в реченні.

Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу.

Виховувати бережне ставлення до природи, її багатств.

                                                    Урок – дослідження

Хід уроку

І. Організація класу

- Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми, на сьогоднішньому уроці будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже у нас сьогодні урок – дослідження.

- Досліджувати означає виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись.

- Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, творчими, активними, спостережливими.

- Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати.

 

ІІ. АОЗ

«Мозкова атака»

-         З чого складається наше мовлення?

-         З чого складаються речення?

-         В які частини мови поєднані слова?

-         Яку частину мови вже вивчили?

-         Що таке іменник? Яких родів бувають іменники?

-         За допомогою чого встановлюється зв'язок іменника з іншими словами?

-         Якими членами речення можуть виступати іменники?

 

- Отже, ми з’ясували, що вже знаємо. Сьогодні ми продовжимо здобувати нові знання.

- Наш урок – дослідження ми розпочнемо із дослідження ребусу. Розгляньте ребус. Яке слово заховалось у ньому? (Тут заховалось словникове слово)

       Минулий.

- Як будемо писати? Чи можемо перевірити наголосом? Як називаються слова, правопис яких треба запам’ятати? (словникові)

- Каліграфічно запишіть слово. Поставте наголос. Поділіть слово на склади.

- Складіть речення. (1 дитина записує на дошці). Підкреслити основу речення. Назвати, до якої частини мови відносяться усі слова.

Встановити зв'язок слів у реченні. 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- На яке питання відповідає словникове слово? До якої частини мови відноситься?

- Як ви вважаєте, якою може бути тема нашого уроку?

Тема уроку …

-         Для чого нам вивчати прикметник?

Дистанційний диктант

Апельсин, бензин, вокзал, директор, кишеня, коридор, радіо, очерет, верба, зима.

(перевірити, оцінки. Додаткові питання)

- Які слова зайві? Чому? Як їх можна перевірити? (наголосом)

 

- Доберіть до слова зима слова, що відповідають на питання яка?

- До якої частини мови відносяться ці слова? (прикметники)

 

-         Діти, а чи потрібні у нашій мові прикметники? Можливо без них можна обійтися?

- Спробуємо це дослідити.

Вправа 83. с. 38

Робота за підручником.

- Доведіть, що прикметники все – таки потрібні в мові.

(прикметники потрібні для кращого розуміння висловлювання, для милозвучності мови …)

Робота в групах

-         Ви знаєте, що іменники можуть вживатися як синоніми, як антоніми, як багатозначні слова.

-         А якими можуть бути прикметники? Наступне наше дослідження пов’язане саме з цим питанням.

-         Дослідіть, якими можуть бути прикметники.

1 група - доберіть синоніми до слів: Ввічливий - …

                                                               Сумний - …  

                                                                Сміливий - …                                                              

2 група – доберіть антоніми до слів:          Солодкий - ..

                                                                         Світлий - …

                                                                        Новий - …

                                                                          М'який - …

3 група – Скласти речення, з'ясувати чим виступає в реченні прикметник?

На, дерева, руденька, верхівці, жила, білочка.

- Назвати підмет та присудок, усно встановити зв'язок слів у реченні. Чим виступає прикметник?