Урок української мови. 3 клас. Тема: Загальне поняття про прикметник.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Урок української мови
3 клас
Тема: Загальне поняття про прикметник.
Мета: розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням і роллю в реченні.
Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу.
Виховувати бережне ставлення до природи, її багатств.
Урок – дослідження
Хід уроку
І. Організація класу
- Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми, на сьогоднішньому уроці будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже у нас сьогодні урок – дослідження.
- Досліджувати означає виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись.
- Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, творчими, активними, спостережливими.
- Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати.
ІІ. АОЗ
«Мозкова атака»
- З чого складається наше мовлення?
- З чого складаються речення?
- В які частини мови поєднані слова?
- Яку частину мови вже вивчили?
- Що таке іменник? Яких родів бувають іменники?
- За допомогою чого встановлюється зв'язок іменника з іншими словами?
- Якими членами речення можуть виступати іменники?
- Отже, ми з’ясували, що вже знаємо. Сьогодні ми продовжимо здобувати нові знання.
- Наш урок – дослідження ми розпочнемо із дослідження ребусу. Розгляньте ребус. Яке слово заховалось у ньому? (Тут заховалось словникове слово)
Минулий.
- Як будемо писати? Чи можемо перевірити наголосом? Як називаються слова, правопис яких треба запам’ятати? (словникові)
- Каліграфічно запишіть слово. Поставте наголос. Поділіть слово на склади.
- Складіть речення. (1 дитина записує на дошці). Підкреслити основу речення. Назвати, до якої частини мови відносяться усі слова.
Встановити зв'язок слів у реченні.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- На яке питання відповідає словникове слово? До якої частини мови відноситься?
- Як ви вважаєте, якою може бути тема нашого уроку?
Тема уроку …
- Для чого нам вивчати прикметник?
Дистанційний диктант
Апельсин, бензин, вокзал, директор, кишеня, коридор, радіо, очерет, верба, зима.
(перевірити, оцінки. Додаткові питання)
- Які слова зайві? Чому? Як їх можна перевірити? (наголосом)
- Доберіть до слова зима слова, що відповідають на питання яка?
- До якої частини мови відносяться ці слова? (прикметники)
- Діти, а чи потрібні у нашій мові прикметники? Можливо без них можна обійтися?
- Спробуємо це дослідити.
Вправа 83. с. 38
Робота за підручником.
- Доведіть, що прикметники все – таки потрібні в мові.
(прикметники потрібні для кращого розуміння висловлювання, для милозвучності мови …)
Робота в групах
- Ви знаєте, що іменники можуть вживатися як синоніми, як антоніми, як багатозначні слова.
- А якими можуть бути прикметники? Наступне наше дослідження пов’язане саме з цим питанням.
- Дослідіть, якими можуть бути прикметники.
1 група - доберіть синоніми до слів: Ввічливий - …
Сумний - …
Сміливий - …
2 група – доберіть антоніми до слів: Солодкий - ..
Світлий - …
Новий - …
М'який - …
3 група – Скласти речення, з'ясувати чим виступає в реченні прикметник?
На, дерева, руденька, верхівці, жила, білочка.
- Назвати підмет та присудок, усно встановити зв'язок слів у реченні. Чим виступає прикметник?