Тема. Урок з розвитку мовлення в 2 класі за темою: "Море радощів"
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Тема. Урок з розвитку мовлення в 2 класі за темою: "Море радощів"
Хід уроку
I. Мотивація уроку.
Учитель.
Як зробити день веселим?
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі -
Веселим буде!
- Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, зверненні до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе приємні, лагідні слова.
- Стародавні перси бажали один одному “Будь веселий” при зустрічі. Така людина вважалась привітною.
- А що позначає слово “привітний”?
• Робота з тлумачним словником.
Привітний – той, хто виявляє доброзичливість, привітність. Похмуро буркнути привітання – це теж саме, що сказати: “Остогид ти мені”.
Висновок. Тож будьте, діти, привітні і починайте день з посмішки.
• Вправа “Три настрої” (Беру три склянки з водою)
- Діти, у людей буває різний настрій.
Коли людина почуває себе добре, вона усім задоволена і всіх любить. У цей час її настрій схожий на чисту воду (показую першу склянку з чистою водою). Коли до людини приходять чудові ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються, як вода в іншій склянці (кидаю в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішую).
- Але буває, що думки людини сумні та неприємні. Тоді думки схожі на брудну воду (кидаю шматок глини в третю склянку).
- Чи був у вас сумний настрій? Коли?
- Як ви виходили з нього?
- Що потрібно робити, щоб це минуло?
Вчитель.
- Я відкрию, діти, вам “Секрет – правило ”, що допомагає виправити поганий настрій : подумай про хороше й буде добре!
- То пригадайте, діти, зараз щось гарне.
- Ось і будемо вчитися сьогодні на уроці бути веселими і дарувати настрій іншим.
- Девізом нашого уроку є слова мудрої людини:
- “Смійся – і з тобою разом буде сміятися увесь світ. Плач – і ти будеш плакати в однині ”
Елла Уілер Уілконс
- То з яким настроєм ви почнете урок, діти?
- Покажіть. (Діти показують мімікою )
II. Основна частина уроку
1. (Діти чують постуки у двері )
- Діти, до нас хтось завітав. Це птах Говорун з іншої планети, який прибув до нас з космічним екіпажем. Він дізнався, що на нашій планеті люди вміють сміятися, радіти. Мешканці його планети цього не вміють. Вони завжди сумні. Ось космонавти і запропонували йому прийти на наш урок, дізнатися про все і повернутися додому з посланням від нас, яке допоможе мешканцям його планети.
- Допоможемо, діти?
2. Вчитель
- Починаємо подорож у “Море радощів.” У цьому морі є “Острови посмішок.”
обличчя, які посміхаються: старець і дитина; острови
чоловік і жінка, японець та європеєць
( фотографії, вирізки з газет і журналів)
|
( Назви островів закриті )
Острови
“Материнська посмішка”
“Посмішка дружби”
“Посмішка здоров’я”
“Посмішка природи”
“Посмішка надії ” (щастя)
3. Гра “Інтерв ’ю”
- Придивіться на море радощів, в яке ми вирушаємо. Спробуйте пильніше вгледітись у посмішки людей різних за віком, національністю та статтю.
- Чим одна посмішка відрізняється від іншої?
- Що поєднує всі посмішки?
- Що змінюється в обличчі і душі людини завдяки посмішці?
- Чи згодні ви з думкою, що посмішка - один з найкращих способів поєднати людей?
- Які очі ви назвали б усміхненими?
- Чи можуть очі людини посміхатися, а обличчя залишатися серйозним?