Тема. Урок з розвитку мовлення в 2 класі за темою: "Море радощів"

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Тема. Урок з розвитку мовлення в 2 класі за темою: "Море радощів"

 

 

Хід уроку

I. Мотивація уроку.

Учитель.

         Як зробити день веселим?

         Усміхнися всім навколо:

         Небу, сонцю, квітам, людям.

         І тоді обов’язково

         День тобі -

         Веселим буде!

- Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, зверненні до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе приємні, лагідні слова.

- Стародавні перси бажали один одному “Будь веселий” при зустрічі. Така людина вважалась привітною.

- А що позначає слово “привітний”?

Робота з тлумачним словником.

Привітний – той, хто виявляє доброзичливість, привітність. Похмуро буркнути привітання – це теж саме, що сказати: “Остогид ти мені”.

 

Висновок. Тож будьте, діти, привітні і починайте день з посмішки.

 

 

Вправа “Три настрої” (Беру три склянки з водою)

- Діти, у   людей буває різний настрій.

Коли людина почуває себе добре, вона усім задоволена і всіх любить. У цей час її настрій схожий   на чисту воду (показую першу склянку з чистою водою). Коли до людини приходять   чудові   ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються,   як вода в іншій склянці (кидаю в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішую).

- Але буває, що думки людини сумні та неприємні. Тоді думки схожі на брудну воду (кидаю шматок глини в третю склянку).

- Чи був у вас сумний настрій? Коли?

- Як ви   виходили з нього?

- Що потрібно робити, щоб це минуло?

 Вчитель.

- Я відкрию, діти, вам   “Секрет – правило ”, що допомагає виправити поганий настрій : подумай про хороше   й буде добре!

- То пригадайте, діти, зараз щось гарне.

- Ось і    будемо вчитися сьогодні на уроці бути веселими і дарувати настрій іншим.

- Девізом нашого уроку є слова мудрої людини:

 

- “Смійся – і з тобою разом буде сміятися увесь світ. Плач – і ти будеш плакати в однині ” 

                                                                                                             Елла Уілер Уілконс

 

 

- То з яким настроєм ви почнете урок, діти?

- Покажіть. (Діти показують мімікою )

 

II. Основна частина уроку

1. (Діти чують постуки у двері )

- Діти, до нас хтось завітав. Це птах Говорун з іншої планети, який прибув до нас з космічним екіпажем. Він дізнався, що на нашій планеті люди вміють сміятися, радіти. Мешканці його планети цього не вміють. Вони завжди сумні. Ось космонавти і запропонували йому прийти на наш урок, дізнатися про все і повернутися додому з посланням від нас, яке допоможе мешканцям його планети.

- Допоможемо, діти?

2. Вчитель

-   Починаємо подорож у “Море радощів.” У цьому морі є “Острови посмішок.”   

                 обличчя, які посміхаються: старець і дитина;                             острови

                  чоловік і жінка, японець та європеєць

                 ( фотографії, вирізки з газет і журналів)

        

 

 


                    

                   

                   

        

 ( Назви островів закриті )    

             Острови

“Материнська посмішка”    

“Посмішка дружби”

“Посмішка здоров’я”

“Посмішка природи”

“Посмішка надії ” (щастя)

        

 

 

3. Гра “Інтерв ’ю”

- Придивіться на море радощів, в яке ми вирушаємо. Спробуйте пильніше вгледітись у посмішки людей різних за віком, національністю та статтю.

- Чим одна посмішка відрізняється від іншої?

-   Що поєднує всі посмішки?

-   Що змінюється в обличчі і душі людини завдяки посмішці?

- Чи згодні ви з думкою, що посмішка - один з найкращих способів поєднати людей?

-   Які очі ви назвали б усміхненими?

-   Чи можуть очі людини посміхатися, а обличчя залишатися серйозним?