Тема: О.Хорошковська «Київ – столиця України».
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Урок українського читання
із застосуванням засобів інформаційно-комунікаційних технологій
Тема: О.Хорошковська «Київ – столиця України».
Мета: розширити знання дітей про столицю України. Формувати вміння повноцінно сприймати науково-пізнавальні тексти та художні. Закріпити вміння свідомо, правильно, виразно та інтонаційно читати. Розвивати пам¢ять, увагу, спостережливість, мовленнєві вміння. Активізувати словниковий запас учнів. Виховувати громадянські якості: любов та пошану до рідного краю, історії, людяність, працьовитість. Виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, ватман, маркер.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
- Доброго дня! Діти сьогодні у нас урок українського читання. Підніміть руки, тільки ті дітки у кого сьогодні хороший настрій, а у кого сумний настрій? (Слайд, на якому зображено смайлики: веселий і сумний).
Я надіюсь, що до завершення уроку у вас у всіх буде прекрасний настрій, адже урок українського читання нікого не може залишити байдужим. Адже на цьому уроці ми взнаємо цікаву, позитивну і нову інформацію.
Тому приступаємо до роботи. Оскільки у нас урок читання, то проведемо підготовчі вправи для виразного правильного і швидкого читання.
2. Актуалізація опорних знань.
Скоромовки відносяться до усної народної творчості. Народ придумав скоромовки для правильного вимовляння звуків і правильної швидкої артикуляції.
Рідний серцю, милий край
Йосипе: його не забувай.
(Слайд, на якому записана скоромовка і завдання).
Читання скоромовки. Про себе (мовчки). Вголос (вибірково).
- Як потрібно читати скоромовки?
- Як ви розумієте цю скоромовку?
- Прочитайте скоромовку повільно, швидше, з різною інтонацією.
- Який великий розділ ми вчимо з читання?
- Пригадайте з минулого уроку символи України.
- Яка державна мова є у нашій країні?
- Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку ви повинні зробити наступне завдання.
3. Мотивація навчальної діяльності.
Зафарбуйте квадратики з парними числами та буквами під ними. Використовуючи букви під не зафарбованими квадратиками, прочитайте слово.
24 |
3 |
4 |
7 |
64 |
80 |
1 |
22 |
10 |
5 |
8 |
6 |
у |
к |
а |
и |
р |
т |
ї |
о |
н |
в |
і |
ж |
Київ
- Яке слово вийшло?
Отже, тема нашого уроку “Київ – столиця України”. (Слайд)
4. Оголошення теми уроку.
Розповідь вчителя про місто Київ з демонстрацією слайдів.
- Сьогодні ми з вами помандруємо в столицю України – місто Київ. Сіли зручно і наша подорож розпочинається.
Столиця України - Київ, одне з найдавніших міст Європи.
Сьогодні Київ - це найбільше місто України, політичний, економічний, науково-технічний та культурний центр. Його населення складає понад 2,5 млн. чол. Площа міста становить 820 кв. км .
Крізь Київ проходять головні транспортні магістралі, а також - найбільша ріка України - Дніпро, яка поділяє місто на дві частини. Особливістю Києва є вдале поєднання стародавньої та сучасної архітектури. У місті більше 3 000 визначних пам'яток історії, архітектури й культури.
Найбільш відомі з-поміж них - Софійський собор, Андріївська церква, Києво-Печерська лавра, Золоті ворота, Маріїнський палац, майдан Незалежності.
Київ - важливий політичний центр країни. Тут працюють Президент, Адміністрація Президента України, Верховна Рада (Парламент) України та Кабінет Міністрів.
Центральна вулиця Києва - Хрещатик, який є візиткою міста. Це діловий центр, місце традиційних урочистостей і народних гулянь. Хрещатик прикрашають каскади водограїв, квітники та славетні київські каштани.
Столиця України багата на старе й нове, що варто побачити. Найбільше багатство міста - щирі, добрі, привітні люди.
Щоб дізнатися більше про столицю України прочитайте статтю О.Хорошковської «Київ – столиця України».
5. Усвідомлення змісту. Робота з підручником.
Система позначок «Поміч».
Читаючи текст, діти роблять позначки: «+» - «Я це знав»; «- » - «Я це не знав»; «!» - «Це цікаво».
- Прочитайте, будь-ласка, статтю і зробіть позначки.
Рефлексія після читання.
- Що, на ваш погляд, було цікавим у статті?
- Складемо таблицю, записую факти, які ви знали.
(Учитель на ватмані записує маркером).
Складання таблиці (колективне).
«+» - «Я це знав» Факти, які знали. |
«- » - «Я це не знав» Факти, про які дізналися. |
Засновники міста: Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь |
Перший президент України – Михайло Грушевський. |
Центральна вулиця міста – Хрещатик. |
Кирило і Мефодій уклали слов’янський алфавіт. |