Тема: О.Хорошковська «Київ – столиця України».

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

Урок українського читання

із застосуванням засобів інформаційно-комунікаційних технологій

 

Тема: О.Хорошковська «Київ – столиця України».

Мета: розширити знання дітей про столицю України.   Формувати вміння повноцінно сприймати науково-пізнавальні тексти та художні. Закріпити вміння свідомо, правильно, виразно та інтонаційно читати. Розвивати пам¢ять, увагу, спостережливість, мовленнєві вміння. Активізувати словниковий запас учнів. Виховувати громадянські якості: любов та пошану до рідного краю, історії, людяність, працьовитість. Виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, ватман, маркер.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

- Доброго дня! Діти сьогодні у нас урок українського читання. Підніміть руки, тільки ті дітки у кого сьогодні хороший настрій, а у кого сумний настрій?   (Слайд, на якому зображено смайлики: веселий і сумний).

Я надіюсь, що до завершення уроку у вас у всіх буде прекрасний настрій, адже урок українського читання нікого не може залишити байдужим. Адже на цьому уроці ми взнаємо цікаву, позитивну і нову інформацію.

Тому приступаємо до роботи. Оскільки у нас урок читання, то проведемо підготовчі вправи для виразного правильного і швидкого читання. 

 

2. Актуалізація опорних знань.

Скоромовки відносяться до усної народної творчості. Народ придумав скоромовки для правильного вимовляння звуків і правильної швидкої артикуляції.

Рідний серцю, милий край

Йосипе: його не забувай.

(Слайд, на якому записана скоромовка і завдання).                          

Читання скоромовки. Про себе (мовчки). Вголос (вибірково).

-         Як потрібно читати скоромовки?

-         Як ви розумієте цю скоромовку?

-         Прочитайте скоромовку повільно, швидше, з різною інтонацією.

-         Який великий розділ ми вчимо з читання?

-         Пригадайте з минулого уроку символи України.

-         Яка державна мова є у нашій країні?

-         Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку ви повинні зробити наступне завдання.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Зафарбуйте квадратики з парними числами та буквами під ними. Використовуючи букви під не зафарбованими квадратиками, прочитайте слово.

 

24

3

4

7

64

80

1

22

10

5

8

6

у

к

а

и

р

т

ї

о

н

в

і

ж

Київ

- Яке слово вийшло?

Отже, тема нашого уроку “Київ – столиця України”. (Слайд)

 

4. Оголошення теми уроку.

Розповідь вчителя про місто Київ з демонстрацією слайдів.

 

-                     Сьогодні ми з вами помандруємо в столицю України – місто Київ. Сіли зручно і наша подорож розпочинається.

Столиця України - Київ, одне з найдавніших міст Європи.

      Сьогодні Київ - це найбільше місто України, політичний, економічний, науково-технічний та культурний центр. Його населення складає понад 2,5 млн. чол. Площа міста становить 820 кв. км .                                       

Крізь Київ проходять головні транспортні магістралі, а також - найбільша ріка України - Дніпро, яка поділяє місто на дві частини. Особливістю Києва є вдале поєднання стародавньої та сучасної архітектури. У місті більше 3 000 визначних пам'яток історії, архітектури й культури.

          Найбільш відомі з-поміж них - Софійський собор, Андріївська церква, Києво-Печерська лавра, Золоті ворота, Маріїнський палац, майдан Незалежності.                    

Київ - важливий політичний центр країни. Тут працюють Президент, Адміністрація Президента України, Верховна Рада (Парламент) України та Кабінет Міністрів.            

      Центральна вулиця Києва - Хрещатик, який є візиткою міста. Це діловий центр, місце традиційних урочистостей і народних гулянь. Хрещатик прикрашають каскади водограїв, квітники та славетні київські каштани.

        Столиця України багата на старе й нове, що варто побачити. Найбільше багатство міста - щирі, добрі, привітні люди.

Щоб дізнатися більше про столицю України прочитайте статтю О.Хорошковської «Київ – столиця України».

5. Усвідомлення змісту. Робота з підручником.

Система позначок «Поміч».

Читаючи текст, діти роблять позначки: «+» - «Я це знав»; «- » - «Я це не знав»; «!» - «Це цікаво».

- Прочитайте, будь-ласка, статтю і зробіть позначки.

Рефлексія після читання.

-         Що, на ваш погляд, було цікавим у статті?

-         Складемо таблицю, записую факти, які ви знали.

 (Учитель на ватмані записує маркером).

Складання таблиці (колективне).

 

 

 

 

«+» - «Я це знав»

Факти, які знали.

«- » - «Я це не знав»

Факти, про які дізналися.

Засновники міста: Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь

Перший президент України – Михайло Грушевський.

Центральна вулиця міста – Хрещатик.

Кирило і Мефодій уклали слов’янський алфавіт.