Тема. Оздоблення виробів. Види лічильної гладі. Техніка виконання. Вправи на вишивання

>

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF) 

 

8 клас

Тема. Оздоблення виробів. Види лічильної гладі. Техніка виконання. Вправи на вишивання

Мета. Ознайомити учнів із регіональними особливостями оздоблення виробів із видами лічильної гладі, технікою їх виконання; навчити розрізняти види лічильної гладі, виконувати вправи на вишивання видами лічильної гладі; розвивати творчі здібності; виховувати шанобливе ставлення до традицій національної вишивки, старанність та охайність під час вишивання; формувати критичне мислення учениць.

Інструменти і матеріали: демонстративний матеріал: фотографії старовинних вишиванок, ілюстрації із журналів із зразками вишивок; вишиті вироби; додаткова література; тканина, голки, нитки, ножиці; зразки узорів, інструкційні карти, таблиці.

ТЗН: комп’ютер, цифровий проектор, мультимедійний екран.

Об’єкти практичної діяльності: зразки узорів лічильної гладі.

 

Структура заняття

І. Організаційний момент – 2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь – 7 хв.

ІІІ. Повідомлення теми й очікуваних навчальних результатів – 1 хв.

IV. Сприйняття та набуття ученицями нових знань.

1.     Регіональні особливості оздоблення виробів – 35 хв.

2.     Види лічильної гладі. Техніка їх виконання – 5 хв.

V. Осмислення учнями вивченого – 2 хв.

VI. Формування вмінь і навичок. Практична робота – 30 хв.

VII. Рефлексія результатів учениць – 6 хв.

VIII. Підсумки заняття – 3 хв.

ІХ. Домашнє завдання – 1 хв.

Х. Прибирання робочих місць – 2 хв.

 

Епіграф заняття: «Шлях до розвитку й, у решті-решт, до щастя людини пролягає через її працю»

Д.І. Менделєєв

Слайд №1

Учитель:

Працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену й потрібну людям. Мені б дуже хотілося побачити саме таку працю й на сьогоднішньому уроці.

(Читаючи вірш, учитель виставляє на дошку на одній літері, з яких утвориться слово РЕЗУЛЬТАТ, які діти зачитують усі разом):

Рішучість до нас на урок завітала,

Аж ось енергійність її наздогнала.

Завзяття з умінням до класу прийшли

Й любов до навчання з собою взяли.

Терпіння й активність теж не забарились

І творчість, звичайно, до класу з’явилась.

Якщо об’єднати ці риси в єдине ціле,

То можна сміливо нам братись за діло.

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас  РЕЗУЛЬТАТ.

(Або учитель читає вірш, а учні зі стрічками, на яких написано і виділена перша літера «рішучість», «енергійність», «завзяття», «уміння», «любов до навчання», «Терпіння», «активність», «творчість», виходять і стають біля дошки.

Учитель:

А зараз скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

Відповіді учнів.

         Дівчатка, на мою думку, якщо кожна з вас буде на уроці активною, уважною і старанною, то ваші очікування справдяться.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь