Тема. Оздоблення виробів. Види лічильної гладі. Техніка виконання. Вправи на вишивання
>Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
8 клас
Тема. Оздоблення виробів. Види лічильної гладі. Техніка виконання. Вправи на вишивання
Мета. Ознайомити учнів із регіональними особливостями оздоблення виробів із видами лічильної гладі, технікою їх виконання; навчити розрізняти види лічильної гладі, виконувати вправи на вишивання видами лічильної гладі; розвивати творчі здібності; виховувати шанобливе ставлення до традицій національної вишивки, старанність та охайність під час вишивання; формувати критичне мислення учениць.
Інструменти і матеріали: демонстративний матеріал: фотографії старовинних вишиванок, ілюстрації із журналів із зразками вишивок; вишиті вироби; додаткова література; тканина, голки, нитки, ножиці; зразки узорів, інструкційні карти, таблиці.
ТЗН: комп’ютер, цифровий проектор, мультимедійний екран.
Об’єкти практичної діяльності: зразки узорів лічильної гладі.
Структура заняття
І. Організаційний момент – 2 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь – 7 хв.
ІІІ. Повідомлення теми й очікуваних навчальних результатів – 1 хв.
IV. Сприйняття та набуття ученицями нових знань.
1. Регіональні особливості оздоблення виробів – 35 хв.
2. Види лічильної гладі. Техніка їх виконання – 5 хв.
V. Осмислення учнями вивченого – 2 хв.
VI. Формування вмінь і навичок. Практична робота – 30 хв.
VII. Рефлексія результатів учениць – 6 хв.
VIII. Підсумки заняття – 3 хв.
ІХ. Домашнє завдання – 1 хв.
Х. Прибирання робочих місць – 2 хв.
Епіграф заняття: «Шлях до розвитку й, у решті-решт, до щастя людини пролягає через її працю»
Д.І. Менделєєв
Слайд №1
Учитель:
Працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену й потрібну людям. Мені б дуже хотілося побачити саме таку працю й на сьогоднішньому уроці.
(Читаючи вірш, учитель виставляє на дошку на одній літері, з яких утвориться слово РЕЗУЛЬТАТ, які діти зачитують усі разом):
Рішучість до нас на урок завітала,
Аж ось енергійність її наздогнала.
Завзяття з умінням до класу прийшли
Й любов до навчання з собою взяли.
Терпіння й активність теж не забарились
І творчість, звичайно, до класу з’явилась.
Якщо об’єднати ці риси в єдине ціле,
То можна сміливо нам братись за діло.
Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ.
(Або учитель читає вірш, а учні зі стрічками, на яких написано і виділена перша літера «рішучість», «енергійність», «завзяття», «уміння», «любов до навчання», «Терпіння», «активність», «творчість», виходять і стають біля дошки.
Учитель:
А зараз скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
Відповіді учнів.
Дівчатка, на мою думку, якщо кожна з вас буде на уроці активною, уважною і старанною, то ваші очікування справдяться.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь