День цивільної оборони

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

З учнів 5-11 класів формується три команди по 2 учні з кожного класу (хлопчик і дівчинка). Перед початком змагань проводиться жеребкування, в якому визначається порядок проходження етапів командами. На проходження кожного етапу відводиться 10 хв. Робота на І, ІІ та ІІІ етапі проходить одночасно. По закінченню 10 хв команди переходять на наступний етап.

І етап. Евакуація.

(відповідальні – Старостенко С.Б., Гармаш І.В.)

 

  1. Практична частина

Всі члени команди знаходяться в кабінеті інформатики, за сигналом тривоги – евакуюються, дотримуючись всіх правил. Враховується чіткість, правильність, швидкість.

(20 бал.)

  1. Теоретична частина

1. Назвати 5 прикладів сильнодіючих отруйних речовин

            (хлор, аміак, сірководень, двоокис сірки, синильна кислота, фосген, бензол)

2. Назвати 5 прикладів стихійних лих.

            (пожежа, повінь, землетрус, селеві потопи, зсуви, снігові замети, ураган, шквал).

3. Що таке бактеріологічна зброя?

            (Бактеріологічною зброєю називають спеціально боєприпаси і бойові прилади із засобами доставки, споряджені біологічними засобами).

4. Назвати основні види біологічних засобів ураження

            (з класу бактерій – збудники чуми, сибірської виразки, холери:

            з класу вірусів – збудники натур. Віспи, енцефалітів, жовтої пропасниці).

5. Назвати уражальні чинники ядерного вибуху.

            (ударна хвиля: світлове випромінювання і проникаюча радіація).

6. Які шляхи передачі холери?

            (вживання зараженої води та їжі)

7. Одиниці вимірювання радіації?

            (рентген, рад, бер, грей, кюрі).

8. Чим небезпечна проникаюча радіація?

            (під впливом радіації руйнуються окремі складні молекули і елементи клітинних структур. Це призводить до порушення нормального обміну речовин, зміни характеру життєдіяльності клітин, окремих органів і систем організму).

 

9. Як називаються прилади, призначені для виявлення і вимірювання радіоактивних випромінювань?

            (дозиметри)

10. Як подається сигнал ЦО?

            (завивання сирени, переривчаті гудки підприємств і сигнали транспортних засобів означають попереджувальний сигнал ,,Увага всім!”).

11. Ваші дії при сигналі ЦО ,,Увага всім”

            потрібно увімкнути радіо, телевізор для прослуховування термінових повідомлень. Діяти слід вказаним інструкціям).

12. Перекажіть повідомлення штабу ЦО, що передається у зв’язку з аварією на хімічно небезпечній ділянці.

            (Увага! Говорить штаб ЦО. Громадяни! Трапилась аварія на заводі ,,________” з виливанням СДОР – аміаку. Хмара отруєного повітря поширюється в напрямі житлового масиву ______. Населенню, яке проживає або працює на вулицях ________ , залишитися у своїх приміщеннях і провести додаткову герметизацію. Населенню, яке проживає чи працює на вулицях _______, негайно покинути житлові будинки, приміщення підприємств, установ та вийти в район ______. Про почуту інформацію повідомте сусідів. Надалі діяти за вказівкою штабу цивільної оборони.

13. Як виготовити ватно-марлеву пов’язку?

            (Ватно-марлева пов’язка виготовляється із шматка марлі розміром 100х50 см. Його розстеляють на столі, посередині на площі 30х20 см кладуть шар вати завтовшки 1-2 см. Вільний край марлі по довжині загинають з обох боків на вату, а на кінцях роблять розрізи (30-35 см). 

14. Назвіть засоби захисту органів дихання людини.

            (протипилова тканинна маска, ВМП, респіратори, протигази, камера захисна дитяча).

15. Назвіть медичні засоби індивідуального захисту.

            (аптечка індивідуальна, індивідуальний протихімічний пакет і пакет перев’язувальний індивідуальний).

 

ІІ етап. Медична підготовка.

(відповідальні – Чеберко О.В., Гапішко С.В.)

 

1.        Практична частина.

2 учні 5—11 класів надають медичну допомогу ,,потерпілому”:

накладання шини на зламану ногу;

накладання пов’язки на голову.

2.        Теоретична частина

1.Надання І медичної допомоги при венозній кровотечі(накладання джгута)

(При венозній кровотечі кров витікає струмочком темного кольору. В таких випадках треба підняти вгору кінцівку на 3-5 сек. Накласти джгут вище місця поранення. Джгут накладається на кінцівку, на яку попередньо накладається шар бинта. Джгут накладається взимку на 30-40 хв, влітку на 1,5-2 год. Перед накладанням джгут розтягують і роблять 2-3 оберти навколо кінцівки; затягуючи лише до зупинки кровотечі. Під джгут кладуть записку із зазначеним часом та датою накладання. Якщо джгут відсутній використовують підручні матеріали).

      2.Надання першої медичної допомоги та симптоми при струсі головного мозку.

                  (Ознаки: головний біль, запаморочення, нудота, блювота, послаблення пульсу, висока температура, шумне дихання, червоне обличчя, різний розмір зіниць, втрата орієнтації, знепритомніння, втрата пам’яті.

Перша медична допомога: повний спокій, холод на голову, транспортування до лікарні дуже обережно з підкладанням під голову гумового круга. Голову повернути вбік, щоб не було потрапляння блювотних мас в трахею).

      3.Як перевірити правильність накладання джгута?

                  (Відсутність пульсу та кровотечі на тій кінцівки, на яку було накладено джгут).

      4.Правила асептики при обробці рани.

                  (Не можна торкатися рани руками. Забруднену шкіру біля рани слід протерти стерильною ватою з перекисом гідрогену. Краї рани змастити зеленкою, але щоб вона не потрапила в рану, бо буде опік. Не вилучати голими руками з рани зайві предмети. Закрити рану стерильною серветкою, а потім зверху накласти вату та забинтувати і направити до лікарні).