Виховна година « Злочин і покарання»

Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)

 

          Виховна година « Злочин іпокарання»

Мета:запобігати шкідливим звич­кам, які негативно впливають на здоров'я підлітків; формувати вмін­ня і навички учнів щодо власної без­пеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; вихову­вати в учнів бажання зберегти влас­не здоров'я.

Обладнання та оформлення: технічні засоби навчання, презентація,

учнів­ські реферати, брошури, книги, пла­кати, записи на дошці

Не кажи і не роби нічого поганого,

Навіть тоді, коли ти наодинці з собою.

Учись надто більше соромитись самого

Себе, ніж інших.

Демокріт

Закон можна вважати якісним тоді, коли смисл його є точним,

якщо вимоги його справедливі, якщо він формує чесноти у громадян.

Френсіс Бекон

 

                                                        Хід заняття

СЛАЙД№1

Учитель. Злочин і покарання – досить актуальна тема. У вашому віці ви особливо цікаветесь, які права дає вам закон, як слід діяти в тих чи інших випадках тощо. Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.

Людина – складний, таємний, багатогранний світ. Її серце – вмістилище Всесвіту, зосередження емоційної енергії й сукупність ставлень до дійсності.

Хто «Я»? Навіщо прийшов(ла) у цей світ? Чи правильно чиню? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них важко.

Можна по-різному визначати мету свого існування, але її треба мати-інакше то буде не життя, а існування. Сьогодні ми розмовлятимемо про підступних ворогів підлітків: тютюн, алкоголь, наркоманію, крадіжки, хуліганство. і ми визначимо, що таке шкідливі звички – хвороба чи щось інше?

Звичка – це певна дія, яка набута людиною у процесі життя. Але звичка може перерости у хворобу, яка може мати різні наслідки. Отже, людина має контролювати свої вчинки. А що таке вчинок? Учинок є одиничним, відносно завершеним актом поведінки. Він реалізує моральну спрямованість поведінки. Думаю, що всі ви знаєте або чули влучний крилатий вислів: «Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю».

Ми не задумуємся що дуже багато в нашому житті факторів які впливають на здоров»є людей.     СЛАЙД№2

Що ж спонукає підлітків до певних вчинків?Які мотиви ? СЛАЙД№3 Насамперед, виховання дітей у неповній сім’ї; далі – бажання прославитись (Я – герой); прагнення повелівати (Я – це сила, влада); прагнення до самостійності. Звісно, це основні причини вчинків.

Давайте розглянемо конкретні вчинки і спробуймо їх проаналізувати.

 

ГРУПА №1(тютюнокуріння)

(виступ учнів)

На мою думку, найпоширенішим серед підлітків є тютюнокуріння. На жаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організмові, а звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.

Куріння переслідувалось в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на кіл, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У Росії цар Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами.

Ще хочеться сказати про тютюн з біологічного погляду. Тютюн – трав’яниста рослина сімейства пасльонових. Є приблизно 60 видів тютюну. Із нього виготовляють хімічний продукт – нікотин-сульфат, який використовують у сільському господарстві для захисту рослин від шкідників.

Понад 80% випадків захворювання раком легень припадає на долю курців-підлітків.

На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у ХІІ сторіччі, а у ХХІ, і не слід судити одне одного, а слід допомагати, підтримувати. Проханням до вас буде те, що якщо ви побачите таку ситуацію, допоможіть їм, розтлумачте, що це погана звичка. СЛАЙД№4, 5