Урок фізики у 7 класі. Тема. Формула тонкої лінзи.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Урок фізики у 7 класі
Тема. Формула тонкої лінзи.
Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання із теми "Світлові явища", повторити особливості ходу променів у лінзах;
розвивальна: розвивати логічне мислення, винахідливість і кмітливість, вміння застосування оптики в різних галузях техніки, біології , астрономії, хімії;
виховна: прагнення до самовдосконалення, використовувати закони оптики на користь людства, застосовуючи їх у різних професіях.
Обладнання: ІКТ (використання слайдової системи при проведенні уроку); таблиця "Побудова зображень у лінзах"), підручник з фізики за 7 клас Ф.Я. Божинова, М.М. Кірюхін, О.О. Кірюхіна.
Тип уроку: комбінований (з викорстанням новітніх технологій).
ХІД УРОКУ
1. Вступне слово вчителя: оголошення теми, мети уроку. З класу обираються учні, помічники вчителя - оператори, які будуть працювати з слайдовою системою при розкритті суті уроку.
2. Перевірка Д/З : Впр.(1,2,4,5), ст. 169, та п. 26 ст. 165 - 169.
3. Фізичний диктант
1. Джерела світла бувають...;
2. В однорідному середовищі світло поширюється...;
3. Лінія , вздовж якої поширюється світло є ...;
4. Доказами прямолінійного поширення світла є...
5. Дзеркала бувають ...
6. Яке зображення дає плоске дзеркало, пряме чи обернене...;
7. Яке зображення дає плоске дзеркало, дійсне чи уявне...;
8. Назвати два найпоширеніші види лінз ...;
9. Як називається точка, в якій сходяться паралельні промені, що падають на збиральну лінзу;
10. Якщо розміри джерела світла набагато більші за розміри тіла, а відстані між ними порівняно малі, то це умова утворення...
11. Яке зображення дає збиральна лінза
12. Запишіть формулу оптичної сили лінзи...
Учитель. Отже, записали відповіді, а зараз, обмінюєтесь своїми роботами і виставляєте за кожну правильну відповідь 1 бал, підсумуєте бали і отримаєте абсолютний мінімум за урок.
Робота з опитувальнком
Учитель. Учні давайте перейдемо до слайду " Опитувальник", де міститься зашифроване слово. Зараз четверо бажаючих розв'яжуть задачі і розгадають слово. Всі інші виконують завдання – 3, з вправи на сторінці 169.
Розв'язки до задач " Опитувальника".
Завдання №1.
Дано: α = 450 , n =1,33;
sinβ-?
Розв'язання:
n = ; sinβ = ; тоді sinβ = = 0,52, β = 320 ;
Відповідь: β = 320 .
Завдання №2.
Дано : n =1,5; с= 3. 108 ; ;
υ-?
Розв'язання:
n = , = , тоді υ = = 2 . 108 .
Відповідь: υ = 2 . 108 ..
Завдання №3.
Дано: α = 300, β = 220,
n-?
Розв'язання: