Тема: Риторика – наука і мистецтво переконувати.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Тема: Риторика – наука і мистецтво переконувати.
Мета: пояснити, що є предметом вивчення риторики як науки; окреслити роль і місце риторики в античному світі, внесок, зроблений у розвиток риторики східними слов’янами, з’ясувати причину необхідності поновлення статусу риторики як науки та навчальної дисципліни в сучасній Україні, використовуючи сучасне програмне забезпечення в розкритті питань; розвивати мислення, комунікативні вміння, зокрема, робити висновки, наводити аргументи та підтвердження тез; увагу, пам'ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; сприяти духовному розвиткові учнів, прищеплювати бажання поглиблювати свої знання, формувати інформаційну, творчу, комунікативну компетентність.
Тип уроку: бінарний, урок вивчення нового матеріалу з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання.
Обладнання: комп’ютерні презентації, дидактичний матеріал, комп’ютери, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.
Епіграф:
ЗАГОВОРИ, ЩОБ Я ТЕБЕ ПОБАЧИВ.
Сократ
Підготовчий етап.
За тиждень до уроку учні отримують завдання за випереджаючим навчанням.
1. Постановка цілей і задач на уроці літератури.
· Розподіл на групи.
· Вибір теми для кожної групи.
· Визначення послідовності виступів груп.
· Орієнтація на джерела пошуку матеріалу.
2. Актуалізація знань учнів на уроці інформатики для роботи в додатках Microsoft Word, Microsoft Power Point.
3. Пошук інформації та створення презентацій.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя. Мотивація навчання.
Стародавні люди вбачали у слові магічну силу, якій підкоряється все, що є у світі. Майстри слова, в першу чергу практичні оратори, які досконало володіли секретами красномовства, завжди шанувалися, мали вплив у суспільстві, досягаючи своєї мети, вигравали справу.
Нині виникла гостра потреба в людях особистісного типу, які вміють самостійно мислити, переконувати живим словом, спонукати до дії.
Ораторські вміння й навички необхідні в численних випадках життя.
Слайд 1.
Юрист, який покликаний здійснювати законність і не вміє вербально, тобто словом, довести правоту своєї позиції, опиняється за межами цієї професії. В його руках – доля людини, яка може бути помилково звинувачена. І невміле володіння словом означає в даній ситуації безвідповідальність і непрофесіоналізм.
Слайд 2.
У середній та вищій школі слухацька аудиторія чітко виокремлює тих, кого «можна слухати». Тут не порятує навіть блискуче знання свого предмета із суто наукового боку: треба вміти ще й зацікавити їм людину.
Слайд 3.
Бізнесмен, який покладається лише на силу грошей, ризикує розгубити клієнтуру чи партнерів, які знайдуть собі продавця чи менеджера більш приємного чи привітливого. Та й інші ситуації свідчать про силу слова. Часто-густо на базарі купують у того, хто вміє похвалити свій товар, створює навколо себе атмосферу доброзичливості, щирості та прихильності.
Слайд 4.
Сім`я, в якій не знаходиться слів для порозуміння, дуже швидко перестає бути сім’єю і перетворюється на гуртожиток, в якому випадково зібралися різні за духом та інтересами люди. А всякий гуртожиток є річ тимчасова.
Хіба ж не приємно просто бути почутим, виразити себе в слові, вплинути на свідомість людей?
Слайд 5.
Отож, і в професійній діяльності людини, і в її повсякденному житті варто користуватися силою слова.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд 6.
(Учні записують у зошитах дату і тему уроку.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.