Тема уроку. Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей.
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
У Концепції загальної середньої освіти зазначено: «Освіта XXI століття - це освіта для людини… XXI століття - це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни.».
В галузі шкільної освіти взято курс на гуманізацію і демократизацію навчання, а головною його метою стає розвиток особистості як найвищої цінності суспільства.
Одним із напрямків формування особистості школяра як творчої, розвитку позитивних якостей кожного учня, його потенційних можливостей є впровадження інформаційних комп’ютерних технологій (далі ІКТ) у навчальний процес.
Ще Блез Паскаль зазначав, що предмет математики є таким серйозним, що зробити його цікавим не тільки можна, а й треба. Тому на уроках математики комп’ютер є доцільним засобом навчання і ефективним помічником учителеві у вирішенні проблем викладання математики.
Застосування програмних засобів навчання математики, з урахуванням інтересів і здібностей учнів сприятиме становленню всебічно розвиненої особистості.
Нова організація навчальної діяльності учнів, яка ґрунтується на запровадженні у навчальний процес ІКТ, змінює джерела навчальних відомостей, і, в першу чергу, навчальну книгу. Крім традиційних друкованих підручників, у навчанні математики ширше застосовуються підручники нового типу: програмовані, мультимедійні, електронні.
Пропоную добірку уроків алгебри в 9 класі по темі «Нерівності» з використанням комп’ютерних технологій, під час проведення яких використовується програмний засіб “Бібліотека електронних наочностей „Алгебра 7-9 клас” для загальноосвітніх навчальних закладів” (створений для комп’ютерної підтримки уроків алгебри у 7 – 9 класах загальноосвітньої школи по заказу Міністерства освіти і науки України Херсонським державним університетом), програма PowerPoint та редактор тестів Test W2.
Уроки розраховані на проведення з неоднорідним по успішності класом (25-30учнів) у комп’ютерному класі (по 2 учні за комп’ютером)
При проведенні уроків мається на увазі, що учні знають вже прийоми роботи з вказаними комп’ютерними програмами. Для слабо підготовлених дітей необхідно більше приділити уваги технології роботи з комп’ютером.
А.І. Каща,
вчитель-методист вищої категорії
Лебединська ЗОШ І-ІІІ ст.№5
Сумська областьТема уроку. Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей.
Дидактична мета уроку. Ввести поняття числової нерівності. Сформулювати основні властивості числових нерівностей.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Форма проведення: лекція з використанням комп’ютерів
Склад уроку у бібліотеці уроків:
- опорний конспект «Означення поняття «більше», «менше». Приклади»
- опорний конспект «Знаки нерівностей. Порівняння двох чисел. Приклади»
- опорний конспект «Означення числової нерівності. Приклади числових нерівностей»
Хід проведення уроку-лекції
І. Усвідомлення матеріалу лекції.
1. Обґрунтування необхідності введення різниці виразів
Порівняння чисел широко використовується на практиці. Наприклад, фермер порівнює затрати на виробництво 1т зерна та ціну 1т реалізованого зерна; лікар порівнює температуру хворого з нормальною; токар порівнює розміри виготовленої деталі з еталоном; учень порівнює свій зріст зі зростом товариша тощо. У всіх випадках порівнюються деякі числа.
Порівняємо, наприклад, числа . Порівняти їх можна, якщо нанести на координатну пряму і з’ясувати, яке число розташоване правіше. Проте цей спосіб не зовсім зручний, тому знайдемо різницю:
Отже, , тобто число одержуємо додаванням до числа числа . Це означає, що число більше від числа . Таким чином, , оскільки їхня різниця додатна, тобто
2.Введення означень: a > b, a <b, a = b
Робота за комп’ютерами.
Використовуючи програмний засіб «Алгебра 7 – 9 клас», з’ясуємо, що означає вислів
« a > b, a <b»