Інтелектуально-розважальна гра „Що ми знаємо про Кобзаря?”
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Інтелектуально-розважальна гра
„Що ми знаємо про Кобзаря?”
В наш час важко спонукати старшокласників до читання, адже маємо досить вагомих суперників – телебачення, комп’ютери, МП-3 плеєри… Прикро, бо на дев’ятий клас припадає вивчення творчості Тараса Шевченка – найгеніальнішого українського поета. Треба читати, вдумуватись у поезії Кобзаря, знати його біографію, щоб краще зрозуміти твори. А учні, на жаль, більшість часу проводять перед екранами телевізорів чи перед моніторами комп’ютерів.
Оскільки підлітковий вік – це час самоутвердження, формування особистості, то, зважаючи на це, пропонуємо в ненав’язливій формі гри вивчати Шевченка – позмагатися, хто краще знає долю і творчість поета.
(Клас або актова зала прибрані відповідно до відзначення дня народження Тараса Григоровича Шевченка: портрет поета, ілюстрації до його творів, виставка різних видань „Кобзаря”. Перед початком гри звучать записи пісень на слова Тараса Шевченка.)
Вступне слово учителя (ведучого):
Шановні колеги, хлопці і дівчата, дорогі мої українці!
В ці дні ми відзначаємо день народження найбільшого нашого поета, найславетнішого сина України – Тараса Шевченка! По всій державі (і за її межами) проходять заходи щодо вшанування пам’яті Кобзаря: проводяться святкові академії, конкурси читців творів Шевченка, демонструються фільми, в театрах ідуть вистави… Ми ж зараз станемо учасниками інтелектуально-розважальної гри „Що ми знаємо про Кобзаря?”
Доля і творчість Шевченка надзвичайно глибинні, і нам захотілося більше дізнатися про нього, ніж це пропонується в шкільній програмі.
При підготовці до цієї гри учасникам команд було запропоновано, крім творів Т.Шевченка, уважно перечитати й переглянути такі книги: П.Зайцев „Життя Тараса Шевченка”, Валерій Шевчук „Доля”, Шевченківський словник (у 2-х томах).
І от, що ж дізналися команди, як вони підготувалися до гри, ми зараз побачимо.
Команда „Мрія” із 9-А класу, капітан Мар’яна Сіянчук, керівник – Гвоздецька Катерина Володимирівна.
Команда „Відродження” із 9-Б,Г,Ж класів, капітан Вікторія Попович, керівник – Костюк Василь Володимирович.
Отже, розпочинаємо гру!
(Команди, по7-9 учасників у кожній, займають місця за столами, на яких є таблички із назвами команд; на столі обов’язково повинні лежати „Кобзарі”; учасники в однаковому одязі – наприклад, одна – у вишиванках, інша – у білих сорочках з краватками)
Команди, бачу, зайняли вже свої робочі місця – тоді з Богом!
Команда „Мрія” – прошу учасників представитись.
Учасники команди „Відродження”, представтесь, будь ласка.
Поки учасники налаштовуються на гру, я хочу ознайомити вас, у яких номінаціях вони змагатимуться:
1. Представлення команд.
2.Розминка – питання на час.
3. Ілюстрації.
4. Вірш.
5. Інсценізація твору (невеликий фрагмент – до 7 хв.).
6. Пісня на слова Т.Шевченка.
7. Цікаві питання від команд – по 3 питання.
8. Змагання капітанів у 3 етапи.
І – назвати місця, пов’язані з долею Шевченка:
(етапи капітанам не оголошуються)
А – в Україні
Б – за межами України
ІІ – Назви творів Шевченка – по черзі
ІІІ – 10 запитань від ведучого із варіантами відповідей
Із умовами гри ми уже ознайомлені; ще необхідно представити журі, яке чесно судитиме нам гру: Кулиній М. О., Полякова Т. В., Родчин З. Я.
Наша гра триватиме орієнтовно 1 год. 20 хв.
Але годі балакати – переходимо до змагань, бо учасникам уже не терпиться показати свою ерудицію, свій талант, свої знання!